Vláda znovu odložila návrh na úpravu podmínek pro výprodeje

9. 3. 2005 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Vláda znovu o dva týdny odložila projednání návrhu novely zákona o regulaci reklamy, která má upravit podmínky pro výprodeje v obchodech. Informoval o tom tiskový odbor kabinetu. Ministerstvo průmyslu a obchodu návrh novely vypracovalo kvůli problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné výrobky neměly na skladě.
Vláda měla o novele rozhodnout v závěru února, kvůli připomínkám některých ministrů její projednání odložila na březen. Podle deníku Mladá fronta Dnes nový návrh již neobsahuje diskutovanou podmínku množství zboží. Z návrhu vypadl celý odstavec o zákazu reklamy na zboží ve slevě, o němž obchodník ví, že je nemůže nabídnout v dostatečném množství, uvedl deník.
V nové verzi novely zákona, kterou deník označil za bezzubou, se na výprodeje vztahuje pouze odstavec, podle kterému musí reklama na slevy obsahovat datum, kdy nabídka končí, a případně informaci o tom, že zvláštní nabídka platí až do vyčerpání zásob zlevněného zboží. MfD připomíná, že tento paragraf nic nového nepřináší, protože tyto podmínky již tuzemští obchodníci plní.
Obchodní řetězce měly k původní verzi novely výhrady a shodně tvrdily, že pravidla dostatečně upravuje současná legislativa.
Kvůli problémům s výprodeji obchodní řetězce letos v lednu kontrolovala Česká obchodní inspekce. Její pracovníci zjistili, že supermarkety a hypermarkety nabízely na reklamních letácích některé zlevněné výrobky, které ve skutečnosti nebyly v prodeji.
Kontrolní akci ČOI odstartoval novoroční výprodej v hypermarketech Carrefour, kde na začátku ledna klesly ceny některého zboží až o 95 procent. Do prodejen tehdy zamířily tisíce zákazníků, na řadu z nich se zlevněné zboží nedostalo.
V neprospěch obchodníků vyzněla letošní anketa Sdružení obrany spotřebitelů, která byla zaměřena na chování prodávajících během vánočních nákupů a povánočních slev. Nedostatečnou známkou obchodníky ohodnotilo rekordních 44,6 procenta respondentů, zatímco loni jich bylo 35 procent.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení