Vláda znovu o dva týdny odložila projednání návrhu novely zákona o regulaci reklamy, která má upravit podmínky pro výprodeje v obchodech. Informoval o tom tiskový odbor kabinetu. Ministerstvo průmyslu a obchodu návrh novely vypracovalo kvůli problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné výrobky neměly na skladě.
Vláda měla o novele rozhodnout v závěru února, kvůli připomínkám některých ministrů její projednání odložila na březen. Podle deníku Mladá fronta Dnes nový návrh již neobsahuje diskutovanou podmínku množství zboží. Z návrhu vypadl celý odstavec o zákazu reklamy na zboží ve slevě, o němž obchodník ví, že je nemůže nabídnout v dostatečném množství, uvedl deník.
V nové verzi novely zákona, kterou deník označil za bezzubou, se na výprodeje vztahuje pouze odstavec, podle kterému musí reklama na slevy obsahovat datum, kdy nabídka končí, a případně informaci o tom, že zvláštní nabídka platí až do vyčerpání zásob zlevněného zboží. MfD připomíná, že tento paragraf nic nového nepřináší, protože tyto podmínky již tuzemští obchodníci plní.
Obchodní řetězce měly k původní verzi novely výhrady a shodně tvrdily, že pravidla dostatečně upravuje současná legislativa.
Kvůli problémům s výprodeji obchodní řetězce letos v lednu kontrolovala Česká obchodní inspekce. Její pracovníci zjistili, že supermarkety a hypermarkety nabízely na reklamních letácích některé zlevněné výrobky, které ve skutečnosti nebyly v prodeji.
Kontrolní akci ČOI odstartoval novoroční výprodej v hypermarketech Carrefour, kde na začátku ledna klesly ceny některého zboží až o 95 procent. Do prodejen tehdy zamířily tisíce zákazníků, na řadu z nich se zlevněné zboží nedostalo.
V neprospěch obchodníků vyzněla letošní anketa Sdružení obrany spotřebitelů, která byla zaměřena na chování prodávajících během vánočních nákupů a povánočních slev. Nedostatečnou známkou obchodníky ohodnotilo rekordních 44,6 procenta respondentů, zatímco loni jich bylo 35 procent.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?