Věrnostních karet je v Belgii stejně jako Belgičanů

9. 3. 2005 11:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Věrnostní karty, které nabízejí téměř všechny větší obchody či prodejní řetězce a díky nimž „věrní“ zákazníci mají nárok na nejrůznější výhody, jsou v Belgii na vzestupu. V desetimilionové zemi na každého člověka podle deníku La Derniere Heure připadá nejméně jedna karta.
Když na konci 90. let obchody sítě GB přišly se svou věrnostní kartou Avantage, velmi rychle se jich mezi lidi rozšířil asi milion kusů. O pět let později bylo mezi Belgičany už pět milionů těchto karet. Některé obchody je poskytují zdarma, v jiných za symbolický poplatek.
Princip je vesměs podobný, svým držitelům věrnostní karty umožňují využívat určitých výhod při nákupech v určité síti obchodů či v jednom podniku. Nejčastěji lidé získávají slevy nebo dárek, případně po dosažení určitého počtu „bodů“ v závislosti na výši nákupů dostanou dárkový kupón či šek.
V poslední době ale věrnostní karty stále častěji slouží i jako pojištění pro zákazníka či mu umožňují čerpat peníze na nákup podobně, jako je tomu u kreditních karet. K tomu je ale potřeba více osobních informací o klientovi, jen adresy a jméno jako dřív už nestačí, podotýká deník s tím, že tento fakt už v Belgii kritizovala sdružení spotřebitelů.
Služby a možnosti věrnostních karet tím ale nekončí. Nyní se v Belgii připravují například projekty a služby, které zákazníkovi umožní s pomocí karty posílat z „věrnostního konta“ dárky či SMS svým přátelům k narozeninám.
Za Českou republiku souhrnné údaje o věrnostních kartách nejsou k dispozici.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.