V Radě ČT chce být 37 lidí

9. 3. 2005 08:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O pět volných míst v Radě České televize (ČT) se uchází 37 zájemců. Jsou mezi nimi například bývalý český velvyslanec v Rusku Luboš Dobrovský, někdejší člen rady pro vysílání Petr Štěpánek, bývalá senátorka Jaroslava Moserová a bývalý šéf sportovní redakce ČT Jiří Baumruk. Informoval o tom předseda volebního výboru sněmovny Michal Doktor (ODS). Dolní komora by měla radní vybírat na květnové schůzi.
Do boje o místa v radě jdou i čtyři z pěti jejích dosavadních členů, kterým nyní končí mandát. Jde o šéfa rady Jana Mrzenu a Helenu Fibingerovou, Alenu Svobodovou a Ladislava Milera. Další současný radní Erazim Kohák mezi navrženými kandidáty není.
Je tam ale mimo jiné Ivan Binar, kterého nominovalo české centrum PEN klubu. Binar už v radě byl, sněmovna ho ale v prosinci 2003 odvolala kvůli jeho působení v čele Obce spisovatelů. Poslanci tehdy dospěli k závěru, že se tím dostal do střetu zájmů. Dnes už Binar předsedou obce není.
Nominace sněmovnímu výboru předkládají organizace, které představují kulturní, regionální, sociální, náboženské, zaměstnavatelské, odborové, vzdělávací, vědecké, ekologické a národnostní zájmy. V příštích týdnech poslanci prověří, zda návrhy splňují formální náležitosti, což je třeba výpis z trestního rejstříku kandidáta a lustrační osvědčení.
Výbor bude muset rovněž zúžit počet nominací na 15, protože sněmovně má k hlasování o pěti volných místech předložit trojnásobný počet návrhů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.