SVIT: Internetová reklama má 760 milionů

22. 3. 2005 13:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Sekce vydavatelů internetových titulů SVIT Unie vydavatelů odhaduje celkový hrubý obrat internetové reklamy v loňském roce ve výši 760 milionů korun. Vyplývá to z únorového průzkumu českého trhu internetové reklamy, který SVIT ve spolupráci s ABC ČR provedl již počtvrté mezi členy sekce a dalšími obchodně významnými servery.
Oproti roku 2003 jde o 78% růst, což je více než trojnásobek oproti původně očekávaným hodnotám.
Optimističtěji se vyvinula situace v případě vstupu segmentu rychloobrátkového zboží, pozitivní vliv měl i vstup ČR do EU a samozřejmě rostoucí počet uživatelů internetu, hledal hlavní činitele velice dobrého vývoje předseda SVIT a ředitel divize Multimedia vydavatelství Mafra Stanislav Holec. Roli hrálo i zapojení většího počtu internetových subjektů.
Výsledné objemy byly podle představitelů SVIT stanoveny na základě informací o serverech představujících 80 % internetového reklamního trhu. Pro rok 2005 odhaduje SVIT nárůst hrubého objemu investic do internetové reklamy o dalších 36 %. Hrubý reklamní obrat je souhrnem hrubých reklamních obratů s přímými klienty, reklamními agenturami, mediálními agenturami a mediálními zastupitelstvími. Nezapočítávají se do něj bannerové bartery.*

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.