Seznam odstartoval bulvár

15. 3. 2005 17:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Dlouho avizovaný bulvární internetový magazín odstartoval nejnavštěvovanější český internetový portál Seznam.cz. Server Super.cz vznikl na základě spolupráce s vydavatelstvím Stratosféra jako internetová odnož tištěného periodika SuperSpy. „Mělo by jít o šestou službu v první desítce nejnavštěvovanějších subjektů na českém internetu. Používání názvu i domény máme ošetřeno,“ uvedl předseda představenstva společnosti Seznam.cz Ivo Lukačovič s narážkou na aktivity portálu Centrum. Jeho nový bulvární titul Bleskově.cz se stal terčem pozornosti společnosti Ringier, která vydává v tištěné i internetové podobě deník Blesk. Seznamácká novinka má být podle Iva Lukačoviče tvrdě bulvárním projektem, mezi jehož hlavní přednosti bude patřit vlastní žebříček celebrit, fotogalerie, rubriky dívka dne a vtípky a rozšířené možnosti v diskusních fórech (přidávání obrázků, hodnocení kvality příspěvků, atd.). Odkazy na zprávy Super.cz budou k dispozici na homepage Seznamu, ovšem pod upoutávkami na seriózní informace zpravodajského serveru Novinky.
Další novinkou Seznamu jsou zlepšení ve vyhledávacích službách. Vedle automatické nabídky vyhledávaných klíčových slov (služba Našeptávač) nabízí také screenshoty nalezených stránek. „Oddělili jsme zde vyhledávání v katalogu firem a v internetu,“ uvedl Ivo Lukačovič, podle něhož Seznam v současnosti indexuje 70-80 % českých internetových stránek a do budoucnosti chce v oblasti českých webů a aktuálnosti výstupů dominovat nad světovými vyhledávači.
Tržby Seznamu v loňském roce činily 553 milionů korun, což znamená nárůst o 115 % oproti roku 2003. Napřesrok už podle Lukačoviče bude jejich opětovné zdvojnásobení těžko dosažitelné. „Pesimistický odhad vidí náš potenciál na úrovni 700 milionů korun, optimističtější varianta atakuje hranici 900 milionů,“ uvedl Ivo Lukačovič. Více než 50 % tržeb plyne Seznamu ze zápisů do katalogu firem, kde je největším tahounem segment malých a středních firem. Nezanedbatelnu položkou jsou i příjmy z reklamy, ty však loni rostly pouze o 40 %. Profitabilní záležitostí jsou i specializované projekty jako Sreality, Sauto, Spráce, atd. Neauditované údaje Seznamu hovoří zisku před zdaněním ve výši 110 milionů korun (tj. meziroční nárůst o 360 %). Dividendy letos Seznam vyplácet nehodlá a zisk bude investovat do nových služeb.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení