Společnost Seznam.cz, která provozuje stejnojmenný internetový portál, loni zvýšila tržby o 115 procent na 553 milionů korun. Zisk před zdaněním stoupl o 360 procent přibližně na 110 milionů, uvedl většinový vlastník firmy Ivo Lukačovič. Dividendu za loňský rok společnost nevyplatí a celý zisk investuje.
Více než polovinu tržeb firmě přinesl prodej placených odkazů do katalogu vyhledávače. Způsob, kdy si zákazník zaplatí za to, aby se při zobrazení výsledků vyhledávání v určitém oboru zobrazil odkaz na jeho firmu co nejvýše, využívají podle Lukačoviče zejména malé a střední firmy. Příjmy z této služby stouply na více než dvojnásobek. Zbylou část tržeb měl Seznam z prodeje reklamy a dalších služeb, jako jsou specializované portály Sreality či Sauto.
Společnost letos očekává zvýšení tržeb na 700 až 900 milionů korun. „Udržení loňského tempa není v tomto rozsahu možné,“ dodal Lukačovič. Investovat bude Seznam do nových služeb, marketingu i technologií. Chce například jako první portál v tuzemsku vybudovat záložní lokality pro případ výpadku v sídle společnosti.
Růst tržeb a návštěvnosti si firma slibuje od nových služeb. Dnes Seznam uvedl nový způsob vyhledávání, který uživateli při zadávání hledaného slova nabídne i nejčastěji používaná podobná hesla a náhled na zmenšenou podobu nalezených stránek. Firma dnes také ve spolupráci s vydavatelstvím Stratosféra spustila bulvární server Super.cz, který bude spolupracovat s novým deníkem SuperSpy s podobným zaměřením.
Seznam.cz založil v roce 1996 Ivo Lukačovič, který nyní ve firmě drží 70 procent a je předsedou představenstva. Seznam je dlouhodobě největším portálem na českém internetu a denně jej navštíví téměř milion lidí. Největšími konkurenty jsou portály Centrum a Atlas.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).