Seznam.cz loni zdvojnásobil tržby

15. 3. 2005 13:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Seznam.cz, která provozuje stejnojmenný internetový portál, loni zvýšila tržby o 115 procent na 553 milionů korun. Zisk před zdaněním stoupl o 360 procent přibližně na 110 milionů, uvedl většinový vlastník firmy Ivo Lukačovič. Dividendu za loňský rok společnost nevyplatí a celý zisk investuje.
Více než polovinu tržeb firmě přinesl prodej placených odkazů do katalogu vyhledávače. Způsob, kdy si zákazník zaplatí za to, aby se při zobrazení výsledků vyhledávání v určitém oboru zobrazil odkaz na jeho firmu co nejvýše, využívají podle Lukačoviče zejména malé a střední firmy. Příjmy z této služby stouply na více než dvojnásobek. Zbylou část tržeb měl Seznam z prodeje reklamy a dalších služeb, jako jsou specializované portály Sreality či Sauto.
Společnost letos očekává zvýšení tržeb na 700 až 900 milionů korun. „Udržení loňského tempa není v tomto rozsahu možné,“ dodal Lukačovič. Investovat bude Seznam do nových služeb, marketingu i technologií. Chce například jako první portál v tuzemsku vybudovat záložní lokality pro případ výpadku v sídle společnosti.
Růst tržeb a návštěvnosti si firma slibuje od nových služeb. Dnes Seznam uvedl nový způsob vyhledávání, který uživateli při zadávání hledaného slova nabídne i nejčastěji používaná podobná hesla a náhled na zmenšenou podobu nalezených stránek. Firma dnes také ve spolupráci s vydavatelstvím Stratosféra spustila bulvární server Super.cz, který bude spolupracovat s novým deníkem SuperSpy s podobným zaměřením.
Seznam.cz založil v roce 1996 Ivo Lukačovič, který nyní ve firmě drží 70 procent a je předsedou představenstva. Seznam je dlouhodobě největším portálem na českém internetu a denně jej navštíví téměř milion lidí. Největšími konkurenty jsou portály Centrum a Atlas.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.