Neziskové organizace uspořádaly v průběhu 8. ročníku informační kampaně 30 dní pro neziskový sektor 260 akcí. Je to o 15 procent více než loni, sdělil ředitel pořádajícího Informačního centra neziskových organizací Marek Šedivý.
V době kampaně od 1. února do 2. března se konaly především semináře, výstavy, dny otevřených dveří a koncerty, které veřejnost upozorňovaly na práci občanských sdružení, obecně prospěšných společností a nadací i na význam jejich finanční podpory. Nejaktivnější byly pražské organizace a organizace působící na Vysočině a Liberecku.
Webové stránky www.neziskovky.cz zaznamenaly téměř 22 000 návštěv, což bylo o 40 procent více než loni. V médiích se objevilo v té době 6000 zpráv o neziskovém sektoru.
Kampaň 30 dní pro neziskový sektor pomohla neziskovým organizacím udělat další krůček k důvěře veřejnosti v činnost neziskových organizací, uvedl Šedivý.
Veřejnost zaujala také reklamní kampaň s motivem bezdomovce, který se ráno probudí na lavičce v parku a přidává se pod heslem „Každý má právo na comeback“ k lidem, kteří v parku běhají.
Kampaň doprovodila také fotografická soutěž pro neziskové organizace pod názvem Pomáháme nejen 30 dní, kterou již šest let vyhlašuje měsíčník neziskového sektoru Grantis. Fotografie jsou do konce března vystaveny v pražském divadle Nablízko.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).