Od 8. do 28. února probíhal na stránkách finančního serveru Měšec.cz (http://www.mesec.cz/) třetí ročník ankety o Nejlepší finanční reklamu roku 2004. Absolutní vítězství připadlo České spořitelně a jejímu spotu propagující bankomatovou síť. Spořitelna získala nejvíce hlasů jak od odborné poroty, tak od hlasující veřejnosti, přičemž u poroty obhájila své prvenství z loňského ročníku.
Vítězný spot pochází z dílny reklamní agentury Young & Rubicam a jsou pod ním podepsáni režiséři Martin Krejčí a Jiří Volavý. Podle odborné poroty dokonce „tato reklama jednou vstoupí do učebnic“, protože „jde o jednu z mála vtipných finančních reklam v loňském roce“, která „jasně a zapamatovatelně komunikuje benefit“ ve spojení s „populární sportovní tématikou“.
Odbornou porotu, ve které se sešli novináři zabývající se tématikou osobních financí, pracovníci mediálních agentur nebo designéři, dále zaujaly reklamní spoty Raiffeisenbank, ČSOB, ING nebo Komerční banky. U veřejnosti zabodovaly Komerční banka, Česká pojišťovna, GE Money Multiservis a eBanka.
„Z výsledků je patrné, že si oblibu dokáží získat vtipné a inteligentní reklamy, jejichž základem je jednoduše sdělný nápad, popřípadě reklamy, které i během krátkého časového úseku dokáží naladit na příjemnou atmosféru,“ hodnotí výsledky ankety Petr Zámečník, šéfredaktor finančního serveru Měšec.cz.
Čtenáři vybírali z téměř třicítky spotů, jež se v roce 2004 objevily na českých televizních obrazovkách a které nominovaly finanční instituce; každá finanční instituce měla možnost do soutěže nominovat jeden spot. Výsledky hlasování a přehled spotů jsou k dispozici na stránkách soutěže http://reklamy.mesec.cz/.
-red-
Výsledky soutěže Nejlepší finanční reklama roku 2004
Hodnocení odborné poroty
1. Česká spořitelna
2. Raiffeisenbank
3. ČSOB
4. ING
5. Komerční banka
Hlasování veřejnosti
1. Česká spořitelna
2. Komerční banka
3. Česká pojišťovna
4. GE Money Multiservis
5. eBanka
Členové odborné poroty:
Petr Bým, redaktor týdeníku Profit
Jan Fahoun, Head of SMG IP Prague
Andrea Janigová, Senior New Media Planner OMD Czech
Petr Kálal, Product Manager ARBOmedia
Jiří Lahvička, Service Manager Atlas.cz
Eva Moniová, vedoucí přílohy Lidových novin Více peněz
Petr Nešpůrek, Senior Media Planner MEC Digital CR
Kateřina Peterková, Executive Director PeckaDesign, s.r.o.
Tomáš Prouza, náměstek ministra financí
Ján Simkanič, Product Manager Internet Info
Tomáš Skřivánek, vedoucí EURO OnLine
Barbora Solperová, grafické studio Titty
Jan Suda, Online Media Director Universal McCann
Radek Šalanda, redaktor Hospodářských novin
Marek Telička, šéfredaktor měsíčníku Osobní finance
Petr Zámečník, šéfredaktor finančního serveru Měšec.cz