Reklamní trh na Slovensku loni vzrostl o čtvrtinu

2. 3. 2005 08:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Celkové výdaje na reklamu na Slovensku v loňském roce stouply o 24,6 procenta na 9,62 miliardy slovenských korun (7,67 miliardy Kč). Reklamní trh tak rostl nejrychleji za posledních sedm let, informovaly společnost TNS SK a měsíčník Stratégie.
Reálné výdaje na reklamu v médiích, tedy reklama v televizi, rozhlase a tisku, stouply podle Stratégie o čtvrtinu na 6,35 miliardy korun. Výdaje na podpůrné reklamní aktivity, jako jsou například distribuce letáků, organizování ochutnávek nebo prezentace, vzrostl rovněž zhruba o 25 procent na 3,27 miliardy Sk.
Letos růst reklamního trhu podle odborníků zpomalí na čtyři až šest procent. „Nečeká nás žádná významná sportovní událost, rozpočty penzijních fondů dosáhly jednoho ze svých vrcholů už v roce 2004. Otázkou je, jaký objem prostředků přijde od telekomunikačních operátorů a bankovních služeb – tradičně největších zadavatelů reklamy,“ píše se v tiskové zprávě.
Téměř polovina výdajů na reklamu loni směrovala do televizí, kde si dominantní pozici udržuje soukromá Markíza. Kvůli zkvalitnění programu ale téměř o sto procent stoupl objem reklamy ve veřejnoprávní Slovenské televizi a soukromé televizi Joj. Mírně stoupl objem reklamy ve zpravodajské televizi TA3.
Reklama v rozhlasovém vysílání loni stoupla o 28 procent na půl miliardy korun. Mírněji rostla reklama v tisku, proti roku 2003 výdaje stouply o více než deset procent na dvě miliardy korun. Vnější reklama stoupla o čtvrtinu na 680 milionů korun. Nerozvinutá zůstává reklama na internetu, jejíž hodnota dosáhla pouze 60 milionů korun.
Společnost TNS odhadla ze sledování reklamy v médiích a ceníků loňský objem reklamy na 23,89 miliardy korun, což představuje meziroční růst o necelých 30 procent. Tento údaj ale nezahrnuje slevy ani různé obchody mezi médii.
V České republice loni reklamní trh podle mediální agentury OMD Czech vzrostl o 3,5 procenta na 19,23 miliardy Kč (24,13 miliardy Sk). Pro letošní rok se očekává nárůst o 2,3 procenta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.