Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Reklamní trh na Slovensku loni vzrostl o čtvrtinu

Redakce MAM2. 3. 2005

Celkové výdaje na reklamu na Slovensku v loňském roce stouply o 24,6 procenta na 9,62 miliardy slovenských korun (7,67 miliardy Kč). Reklamní trh tak rostl nejrychleji za posledních sedm let, informovaly společnost TNS SK a měsíčník Stratégie.
Reálné výdaje na reklamu v médiích, tedy reklama v televizi, rozhlase a tisku, stouply podle Stratégie o čtvrtinu na 6,35 miliardy korun. Výdaje na podpůrné reklamní aktivity, jako jsou například distribuce letáků, organizování ochutnávek nebo prezentace, vzrostl rovněž zhruba o 25 procent na 3,27 miliardy Sk.
Letos růst reklamního trhu podle odborníků zpomalí na čtyři až šest procent. “Nečeká nás žádná významná sportovní událost, rozpočty penzijních fondů dosáhly jednoho ze svých vrcholů už v roce 2004. Otázkou je, jaký objem prostředků přijde od telekomunikačních operátorů a bankovních služeb – tradičně největších zadavatelů reklamy,” píše se v tiskové zprávě.
Téměř polovina výdajů na reklamu loni směrovala do televizí, kde si dominantní pozici udržuje soukromá Markíza. Kvůli zkvalitnění programu ale téměř o sto procent stoupl objem reklamy ve veřejnoprávní Slovenské televizi a soukromé televizi Joj. Mírně stoupl objem reklamy ve zpravodajské televizi TA3.
Reklama v rozhlasovém vysílání loni stoupla o 28 procent na půl miliardy korun. Mírněji rostla reklama v tisku, proti roku 2003 výdaje stouply o více než deset procent na dvě miliardy korun. Vnější reklama stoupla o čtvrtinu na 680 milionů korun. Nerozvinutá zůstává reklama na internetu, jejíž hodnota dosáhla pouze 60 milionů korun.
Společnost TNS odhadla ze sledování reklamy v médiích a ceníků loňský objem reklamy na 23,89 miliardy korun, což představuje meziroční růst o necelých 30 procent. Tento údaj ale nezahrnuje slevy ani různé obchody mezi médii.
V České republice loni reklamní trh podle mediální agentury OMD Czech vzrostl o 3,5 procenta na 19,23 miliardy Kč (24,13 miliardy Sk). Pro letošní rok se očekává nárůst o 2,3 procenta.

×

Vesnické obchody mají velké potíže

Starší článek

Tuzemské pivovary chtějí, aby mladiství nepili alkohol

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více