Prodejen v nákupních centrech přibývá

7. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Každoročně dochází k nárůstu počtu obchodních jednotek i rozsahu celkové prodejní plochy v nákupních centrech. Potvrzují to výsledky aktuálního celorepublikového výzkumu „Hypermarket & Shopping Center 2005“ realizovaného společnostmi Incoma Research a GfK Praha.
Již pět center nabízí v rámci nákupní pasáže více než 100 jednotek, dvacítka z nich více než 60 jednotek. V rámci nákupních center dnes celkem funguje již 4318 provozoven. Maloobchod sice dominuje (3560 prodejen), ovšem oproti loňsku zaznamenaly největší relativní nárůst zábavní a stravovací jednotky.
Hypermarkety stále představují klíčový magnet většiny center, nicméně jejich význam postupně klesá. Jejich podíl na celkové ploše center se loni snížil ze 60 % na 53 %. Největší zastoupení v centrech mají prodejny textilu a odívání, jejichž počet dosáhl již 950, což představuje třetinu všech ploch v nákupních pasážích (nepočítaje v to hypermarkety).
Celkem své prodejny v nákupních centrech provozuje 1270 společností, nejvíce se na tom opět podílí „módní“ segment textilu a odívání (404 firem), následuje obuv a kožené zboží (136 nájemců) a segment klenoty, hodiny, dárky (127 nájemců).
Ve vybavenosti jednotlivých oblastí hypermarkety a nákupními centry existují značné rozdíly: trh v Moravskoslezském či Ústeckém kraji je již velmi nasycený a jen s velkými problémy přijímá nové projekty, naproti tomu úroveň nabídky v Libereckém kraji či na Vysočině je stále několikanásobně nižší. Nejvyšší úroveň vybavenosti vykazuje území okresu Hradec Králové, počet okresů bez hypermarketu klesl na 11.
Pro letošní rok předpokládá Incoma otevření téměř dvou desítek hypermarketů, z toho ve třetině případů by mělo jít o velká nákupní centra. Celkově by v rámci nových center mělo přibýt přibližně 250 tisíc metrů čtverečních nových prodejních ploch.

Podrobnější informace o nově otevřených obchodních centrech najdete v minulém čísle M&M.


12obr_graf1.jpg ()


12obr_graf2.jpg ()

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.