Celosvětový prodej mobilních telefonů se v loňském roce zvýšil o 30 procent na 674 miliony kusů. V příštím roce by však mělo tempo růstu zpomalit na sedm procent, protože spotřebitelé nebudou tak často přecházet k novým modelům. Vyplývá to ze studie výzkumné skupiny Gartner.
Podle firmy Gartner se objevily náznaky toho, že spotřebitelé mají negativní postoj k drahým mobilním telefonům třetí generace, přestože tyto přístroje umožňují využívat nové služby. „Jsou zde ranné známky toho, že mobilní telefony třetí generace zatím pro koncové uživatele nepředstavují zajímavou nabídku, pokud nejsou silně dotovány,“ uvedl jeden z analytiků.
V letošním roce by měl pokračovat růst poptávky na rozvíjejících se trzích. Předpokládá se, že počet uživatelů mobilních telefonů v celém světě dosáhne letos hranice dvou miliard ve srovnání s 1,7 miliardy v závěru loňského roku.
Výzvou pro výrobce je nyní prodej mobilních telefonů lidem, kteří si je dosud nemohli dovolit. Americká společnost Motorola nedávno oznámila, že zahájí výrobu mobilního telefonu s cenou pod 40 dolarů (zhruba 900 Kč), aby oslovila tuto část trhu.
Ve čtvrtém čtvrtletí byla jedničkou na celosvětovém trhu s mobilními telefony finská společnost Nokia, jejíž podíl stoupl na 33 procent z 30,9 procenta v předchozím čtvrtletí. V meziročním srovnání se však tržní podíl firmy snížil o 1,7 procentního bodu.
Druhé místo obsadila Motorola, která zvýšila tržní podíl na 16,3 procenta z 14,1 procenta před rokem. Na třetí příčce se umístila jihokorejská firma Samsung, jejíž podíl meziročně stoupl o 2,3 bodu na 12,2 procenta, napsala agentura Reuters.
Výzkumná firma Strategy Analytics v lednu oznámila, že celosvětový prodej mobilních telefonů se v loňském roce zvýšil o 32 procent na 684 miliony kusů. Desetimilionový rozdíl ve srovnání s dnešní zprávou je způsoben tím, že Gartner ve svých studiích počítá prodej mobilních telefonů konečným uživatelům, zatímco Strategy Analytics sleduje dodávky distributorům a operátorům, kteří si loni vytvořili zásobu telefonů třetí generace.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).