Podmínky pro výprodeje přísnější

31. 3. 2005 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vláda schválila návrh novely zákona o regulaci reklamy, který zpřísňuje podmínky výprodejů v obchodech. Řetězce podle návrhu ministerstva průmyslu a obchodu budou muset mimo jiné stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě jim norma ukládá povinnost mít dostatek zboží na skladě, případně musí uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách. Na tiskové konferenci po jednání vlády to uvedl ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Ministerstvo průmyslu a obchodu návrh novely vypracovalo kvůli problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné výrobky neměly na skladě. Úprava má podle MPO zabránit případům, kdy se obchodníci pomocí klamavé reklamy na slevy snaží do svých obchodů přilákat co nejvíce zákazníků.
Pracovníci České obchodní inspekce při kontrolách letos v lednu zjistili, že supermarkety a hypermarkety nabízely na reklamních letácích některé zlevněné výrobky, které ve skutečnosti nebyly v prodeji.
Kontrolní akci ČOI odstartoval novoroční výprodej v hypermarketech Carrefour, kde na začátku ledna klesly ceny některého zboží až o 95 procent. Do prodejen tehdy zamířily tisíce zákazníků, na řadu z nich se zlevněné zboží nedostalo.
Obchodní řetězce jsou po problémech s novoročními výprodeji opatrnější při inzerování slev a mnohé z nich začaly v letácích upozorňujících na snížené ceny uvádět i údaje o množství zlevněného zboží. Obchodníci se tak chtějí vyhnout komplikacím a kritice, kterou kvůli lednovým výprodejům sklidili od zákazníků i státních orgánů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.