„Nový“ Disney už chystá změny

30. 3. 2005 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Uplynuly sotva dva týdny od chvíle, kdy druhý největší zábavní koncern světa, Walt Disney Company, s pompou oznámil jméno nového výkonného šéfa. Robert Iger, dosavadní prezident filmové a televizní divize Disney, vystřídá nepopulárního Michaela Eisnera oficiálně až v září. Už nyní ale společnost dává akcionářům zřetelně najevo, že legendární „továrna na sny“ s Igerem v čele vstupuje do nové éry.
První konkrétní plány zveřejnil Disney těsně před Velikonocemi. Hlavním cílem nového Disneyho bude podle pátečního prohlášení nejen posílení mezinárodní expanze a investice do stagnujících zábavních parků a resortů, ale především kompletní reorganizace divize strategického plánování. Disney podle všeho do třetího tisíciletí vstupuje až nyní.

MEZITITULEK: Igerova strategie se líbí
Právě problémy v obchodní strategii firmy, kterou poslední léta držela nad vodou především spolupráce s počítačovým studiem Pixar, byly jedním z důvodů, proč akcionáři volali po odvolání Michaela Eisnera. Krize vrcholila v minulém roce, kdy Pixar oznámil osamostatnění.
„Je třeba, aby Disney byl i nyní schopen zdolat konkurenci. K tomu potřebuje kreativního, zkušeného profesionála, který se nebude bát činit progresívní kroky,“ citovala média v polovině roku, kdy Michael Eisner oficiálně oznámil odchod z funkce, šéfa představenstva Disney George Mitchella. Disney nakonec vsadil na vlastního koně.
„Hlavní podmínkou dalšího úspěchu firmy je širší expanze Disneyho do světa,“ nastínil svoji strategii Iger záhy po svém jmenování. Své plány a závazky, které s nadšením přijali nejen akcionáři, ale i odborníci na zábavní průmysl, začal Iger plnit vzápětí. Zdá se, že Disney konečně našel nový směr.

MEZITITULEK: Murphyho zákony v praxi?
„Podle chystaných změn, jež teď Disney zveřejnil, se zdá, že Iger hodlá přidělit jednotlivým divizím větší pravomoci,“ soudí analytička Laura Holsonová. „Takový krok Disneymu jedině prospěje,“ uvedla pro New York Times.
Podle ní dostanou jednotlivé sekce společnosti, kam patří mimo jiné filmová studia Disney Pictures a Miramax či televizní kanály ABC či ESPN, konečně šanci k dynamičtějšímu, samostatnému rozvoji. Igerovi by se tak mohla podařit toužebně očekávaná „decentralizace moci“. Té se podle názorů mnohých v minulosti usilovně bránil Eisner.
Výsledkem byl záhy nejen odchod Pixaru, s jehož šéfem Stevenem Jobsem se Eisner nebyl schopný domluvit na nových podmínkách spolupráce, ale i spory s produkčním Miramaxem.
Za chystanou restrukturalizací strategické divize stojí Peter Murphy, kterého Iger učinil svým hlavním poradcem. Pro zkušeného Murphyho, který pro konglomerát Disney pracuje v různých vůdčích postech přes sedmnáct let, znamená nová role další výrazné posílení pozice. „Chceme tuhle firmu změnit od základů,“ uvedl v rozhovoru pro New York Times.
Podle odhadů amerických analytiků se to dvojici Iger – Murphy může podařit. Zásadním krokem Disneyho by měla být nejen vnitřní modernizace a masívní vstup na zahraniční trhy, ale například i plošný přechod na virtuální animaci. Ten už Disney oznamuje rok, teprve v únoru však v kalifornském Burbanku otevřel vlastní moderní 3-D animační studio. Právě využití zcela nových technologií patřilo k hlavním bodům Igerova „předvolebního programu“, na jehož základě byl před dvěma týdny jmenován.

Hospodářské noviny, 30.3.2005, autor: Irena Zemanová

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.