TITULEK30: Nejlepší místo prodeje
V oddělení zdravé výživy nalezne zákazník většinou biopotraviny, od těstovin, mouky, luštěnin, nápojů, suchých plodů, bujonů až po čaje. Jejich nabídka je samozřejmě širší, zahrnuje rovněž biojogurty, biomléko a řadu čerstvých potravin jako biochleba, biohovězí, biozeleninu apod.
MEZITITULEK: Zdravá výživa se známkou
Součástí zdravé výživy, kterou v rámci své prodejní sítě realizuje společnost Carrefour, je „Program kvality“. Jde o projekt, jejž společnost začala budovat v osmdesátých letech minulého století jako reakci na požadavky zákazníků, kteří stále vyhledávali produkty kvalitní, čerstvé a mající autentickou chuť, produkované s ohledem na životní prostředí.
Program kvality je postaven na přímém partnerství zemědělců a distribuční společnosti. Součástí partnerské smlouvy jsou společně vypracované technické podmínky celého procesu produkce až po dodávky do obchodů. Nezávislý kontrolní orgán průběžně provádí kontroly dodržování vyšších standardů kvality. Zákazník je informován o kvalitě potraviny, jejím původu, způsobu pěstování či chovu. Čerstvé potraviny tak vystupují z anonymity.
Všechny produkty Programu kvality nesou jeho logo, ať už je to Šumavský pstruh či Zlaté kuře a další. Jsou tedy nezaměnitelné s jinou produkcí. V současné době je do tohoto projektu zapojeno 55 zemědělských provozů z Čech a Moravy.
MEZITITULEK: Spravedlivý bioobchod
Speciální nabídkou biopotravin jsou potraviny pod názvem Fair Trade, neboli výrobky spravedlivého obchodu. Patří sem např. biočokoláda z Bolívie, biokáva z Kolumbie či biočaj z Indie. Při jejich nákupu mají zákazníci jistotu, že při výrobě nebyly překročeny meze humanity. Koupí a konzumací specifického zboží současně pomáhají lidem i životnímu prostředí v nejchudších zemích světa.
Toto zboží je vystavováno na speciálním stojanu, kde zákazník nalezne leták s podrobnými informacemi, co je to Fair Trade. O produkty Fair Trade je velký zájem. Ukazuje se, že zákazník sleduje sice ceny, ale vyhledává i kvalitu.
Marketingová podpora takto realizovaných projektů se opírá především o obchod, kde je zákazník informován.
Autorka je tiskovou mluvčí společnosti Carrefour.