Nákupní centra se předhánějí v lákadlech pro zákazníky

17. 3. 2005 12:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tuzemský maloobchodní trh začíná být podle odborníků zejména v Praze nasycen, a velká obchodní centra se proto budou muset kvůli silné konkurenci zaměřit na zvyšování kvality služeb či rozšířit nabídku například o různá zábavní zařízení. Provozovatelé velkých nákupních center se již začali předhánět v různých lákadlech, pomocí kterých se snaží přitáhnout do svých obchodů zákazníky.
Například nové nákupní centrum v Praze-Nových Butovicích, které bude otevřeno v pátek, ve své strategii vsadilo na dvě obří mořská akvária a nabídne i různé možnosti relaxace. Příkladem jsou bowling, venkovní bruslařská dráha, hřiště pro plážový volejbal či dětské hřiště.
„V novém obchodním komplexu klademe důraz na služby a relaxaci. Doufáme, že zejména obří akvária nám pomohou obstát v tvrdé konkurenci a přilákají do centra zákazníky,“ řekla Renata Kodadová ze společnosti ING Real Estate Development ČR. Firma do obchodního komplexu v pražských Nových Butovicích investovala 2,5 miliardy korun.
Nákupní centrum Galerie Butovice má 38 000 metrů čtverečních plochy pro maloobchod a téměř devět tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch. Nákupnímu komplexu bude dominovat obchod Hypernova, doplní jej 130 menších obchodů, kaváren a restaurací.
Pozadu nechce zůstat například ani nové obchodní centrum Eden v Praze 10, jehož srdcem je hypermarket Carrefour. Stavba Edenu stála dvě miliardy korun. „Nenabízíme jen pohodlné nákupy pro celou rodinu pod jednou střechou, ale také pestrou paletu služeb, důležitou především pro obyvatele z blízkého okolí,“ řekla mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková. V nákupní galerii centra Eden jsou kromě 110 butiků a obchodů také kavárny, restaurace a obchody poskytující různé služby.
Podle studie společnosti Incoma Research se tempo expanze hypermarketů v ČR v posledních letech zpomaluje, a ve velkých nákupních centrech naopak získávají na významu malé obchody či zábavní zařízení. Zároveň se zvyšuje průměrná velikost nákupních center.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.