Americký řetězec restaurací Mc-Donald’s chystá na první květnové dny masovou imageovou kampaň s cílem čelit neustávající kritice, která činí firmu spoluviníkem za obezitu (nejen) americké populace. Televizní spoty se sloganem „It’s what I eat and what I do … I’m lovin‘ it“ se poté s největší pravděpodobností objeví ve Velké Británii a Číně. Šest exekucí spotů, ve kterých vystoupí např. tenistky sestry Williamsovy, hokejová hvězda Wayne Gretzky, rychlobruslařka Bonnie Blairová nebo animované „cvičící“ hamburgery, kelímky a saláty McDonald’s, je dílem chicagské agentury Leo Burnett. Změn se dočkají i internetové stránky a obalový design. „Využíváme naší dobré pozice na trhu, a proto chceme jít jako první příkladem,“ hájí novou strategii výkonný ředitel řetězce Jim Skinner a odmítá spojitost kampaně s množícími se žalobami na společnost. (Nedávno byl McDonald’s napaden za to, že konzumenty neinformoval o zpoždění plánu, podle něhož měly být upraveny a poté zveřejněny nutriční hodnoty jídel.) Snahy tohoto řetězce navázat „pozitivní vztah k vlastním zákazníkům a motivovat je k některým změnám“ si ale již nyní našly negativní odezvu. „Potravinářské společnosti propagující fyzické aktivity pouze odvádějí pozornost od svých produktů, které svou kalorickou hodnotou přispívají k obezitě. Ať tyto akce raději přenechají Nike a centrům pro léčení civilizačních chorob,“ tvrdí např. doktorka Margo G. Wootanová z organizace Center for Science in the Public Interest.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).