McDonald’s vyzývá k pohybu

14. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký řetězec restaurací Mc-Donald’s chystá na první květnové dny masovou imageovou kampaň s cílem čelit neustávající kritice, která činí firmu spoluviníkem za obezitu (nejen) americké populace. Televizní spoty se sloganem „It’s what I eat and what I do … I’m lovin‘ it“ se poté s největší pravděpodobností objeví ve Velké Británii a Číně. Šest exekucí spotů, ve kterých vystoupí např. tenistky sestry Williamsovy, hokejová hvězda Wayne Gretzky, rychlobruslařka Bonnie Blairová nebo animované „cvičící“ hamburgery, kelímky a saláty McDonald’s, je dílem chicagské agentury Leo Burnett. Změn se dočkají i internetové stránky a obalový design. „Využíváme naší dobré pozice na trhu, a proto chceme jít jako první příkladem,“ hájí novou strategii výkonný ředitel řetězce Jim Skinner a odmítá spojitost kampaně s množícími se žalobami na společnost. (Nedávno byl McDonald’s napaden za to, že konzumenty neinformoval o zpoždění plánu, podle něhož měly být upraveny a poté zveřejněny nutriční hodnoty jídel.) Snahy tohoto řetězce navázat „pozitivní vztah k vlastním zákazníkům a motivovat je k některým změnám“ si ale již nyní našly negativní odezvu. „Potravinářské společnosti propagující fyzické aktivity pouze odvádějí pozornost od svých produktů, které svou kalorickou hodnotou přispívají k obezitě. Ať tyto akce raději přenechají Nike a centrům pro léčení civilizačních chorob,“ tvrdí např. doktorka Margo G. Wootanová z organizace Center for Science in the Public Interest.

06_McDon-sport.jpg ()

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.