Lucie Vondráčková se v americké televizi představí jako Johanka

11. 3. 2005 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V roli francouzské světice a středověké hrdinky s pohnutým osudem se americkým televizním divákům představí česká herečka a zpěvačka Lucie Vondráčková. Do titulní role v uměleckém dokumentu Johanka z Arku, dítě války, voják Boží ji obsadila americká režisérka, držitelka ceny Emmy za dokumentární tvorbu Pamela Masonová Wagnerová. Snímek bude mít premiéru 21. března v USA na televizní stanici Hallmark.
Hodinový příběh se silným duchovním akcentem vypráví o životě Panny orleánské, o jejích vnitřních hlasech, které ji postavily do čela francouzského vojska bojujícího na sklonku 20. let 15. století proti Angličanům, i o jejím tragickém konci na hranici pro kacíře.
„Lucie byla skvělá,“ ocenila spolupráci s mladou českou herečkou režisérka ve středu večer při předpremiéře filmu v Českém centru v New Yorku. „Hned bych se do České republiky vrátila,“ prohlásila, když s uznáním hovořila o podmínkách, které měli filmaři na českých hradech. Snímek vznikl loni v létě v českých exteriérech, mimo jiné na Křivoklátě a nedalekém Zbečně, a s českými herci a komparsisty.
Na postavě, kterou ztvárnila už na jevišti pražského divadla Rokoko, obdivuje Lucie Vondráčková její vnitřní sílu. „Vždy jsem se před ní v duchu cítila tak slabá,“ řekla po předpremiéře. Její divadelní zkušenost s Johankou pro ni byla výhodou, protože pocity, které si prožila při padesáti reprízách, jí pomohly i k výkonu před kamerou.
Ale nejen divadelní Johanka jí zajistila úspěch v konkurzu na roli. Splnila i podmínku, že představitelka musí hovořit plynně francouzsky, protože ve filmu se kvůli autenticitě mluví rodným jazykem hrdinky. Vnitřní monology hlavní postavy a komentáře odborníků pak popisují a vysvětlují děj a jeho okolnosti anglicky. Vynikající angličtina, kterou herečka okouzlila publikum při předpremiéře, jí pomohla také při komunikaci s tvůrčím štábem.
Vondráčková před kamerou předvedla kromě přesvědčivého hereckého výkonu i ovládání středověkých zbraní. Filmový scénář jí ale nepředepsal žádný zpěv. „A tak jsem si alespoň při některých scénách pro sebe v duchu pobrukovala,“ přiznala se zpěvačka, jejíž otec je hudebník Jiří Vondráček a teta populární zpěvačka Helena Vondráčková.
Předpremiérová projekce byla pro představitelku Johanky o to slavnostnější, že při ní dostala dort ke svým 25. narozeninám připadajícím na 8. března. Slavit ale v New Yorku moc nemůže. „Jsem tu jen na necelé tři dny. Mám strašně moc práce,“ povzdechla si.
Film o Johance z Arku byl natočen v produkci neziskové organizace Faith and Values Media, která se snaží přinášet na obrazovky díla s hlubším duchovním poselstvím. Televizní společnost Hallmark zatím s uvedením v České republice nepočítá, i když v diskusi po předpremiéře její zástupci připustili, že je to dobrý nápad.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.