Lehčí život pro teroristy?

31. 3. 2005 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pokus reportéra nedělních britských novin News of the World nechat se na základě údajně zfalšovaných údajů zaměstnat na letišti ve skotském Edinburghu, což by mu umožnilo přístup do chráněných zón letiště, velmi rozhořčil policii. Vyšší policejní důstojník obvinil novináře, že usnadňují teroristům život. Označil pokus za nezodpovědný, nepromyšlený a zcela jasně namířený proti zájmům cestujících. Dodal, že rizika novináře při odhalení jsou minimální, zatímco skutečný terorista riskuje značně, proto se jen velmi zřídka snaží prolomit bezpečnostní opatření. Novináři, kteří to udělají, a pak zveřejní detaily, jak bezpečnostní opatření fungují, teroristům usnadňují život. Noviny News of the World však obhajovaly svého redaktora s tím, že jeho reportáž měla ověřit, je-li pravda, že kontroly na letišti v Edinburghu jsou laxní. Podle novin tak redaktor plnil velmi důležitý veřejný zájem.

Ekonom, 31.3.2005, autor: Václav Žák, člen RRTV

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.