Konec lhaní o prodejích titulů?

14. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK: Konec lhaní o prodejích titulů?

Zásadní změna v přístupu k auditování nákladu tištěných titulů má zastavit podezření, že vydavatelé ve výkazech o prodaných nákladech svých titulů v ABC ČR neuvádějí čísla odpovídající skutečnosti. Představenstvo Unie vydavatelů totiž jednohlasně odsouhlasilo novinku v ověřování nákladů, která znamená, že všechny audity pultového prodeje se mají provádět pouze v kancelářích distributora nezávislým auditorem. Auditor má přitom mít neomezený přístup do systému a účetnictví distributora. Právě distributor by přímo do ABC hlásil data o prodejích. Manažer ABC ČR Stanislav Jurnečka tuto změnu vítá. „Tím se absolutně vyloučí zkreslení po cestě od distributora k vydavateli,“ říká.
Přestože na jednání představenstva vyslovili akcionáři distribuční společnosti PNS i část přítomných akcionářů Mediaprint & Kapa souhlas k auditům, zástupci z vedení obou společností se zatím k této věci oficiálně nevyjádřili. Audity přímo u distributorů by měla provádět některá z mezinárodních auditorských firem. Osloveni budou Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers a Mazar. To však znamená, že by se auditování prodražilo, a otázka je, kdo jej bude ochoten zaplatit.
Rozhodnutí představenstva předcházel ostrý dopis vydavatele Antonina Herbecka, který naznačil, že někteří vydavatelé zkreslují své prodané náklady až o 50 % a deklaroval rozhodnutí podat na tyto vydavatele trestní oznámení.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.