Kampaň k ústavě EU využije hlavně média

3. 3. 2005 16:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kampaň k evropské ústavě by měla letos a příští rok stát zhruba 218 milionů korun a lidé se o ní dozvědí hlavně prostřednictvím televize a novin. Příslušný návrh předloží na středečním zasedání vlády ministr zahraničí Cyril Svoboda. Kabinet také určí, kdo bude mít kampaň na starost, jaký má mít charakter a v jakém bude rozsahu.
Dosud nepadlo definitivní rozhodnutí, zda se Češi o přijetí evropské ústavy vyjádří ve všelidovém hlasování, nebo o něm rozhodne parlament. Také není jasné, kdy bude Česko o dokumentu hlasovat.
V případě, že to bude prostřednictvím referenda, vládní ČSSD navrhuje, aby se hlasování spojilo s parlamentními volbami, plánovanými na červen 2006. Opoziční ODS prosazuje zvláštní referendum pouze k euroústavě. Vláda má také konečně rozhodnout, zda kampaň bude řídit ministerstvo zahraničí nebo například úřad vlády.
Největší část prostředků má jít na kampaň do hromadných sdělovacích prostředků, dále na publikace a propagační materiály a na bezplatné informační linky. Poučovat občany o ústavě mají i informační střediska v krajích v rámci projektu Europe Direct. Podle dokumentu ministerstva zahraničí využije vládní strategie zkušenosti z kampaně před vstupem České republiky do EU.
Evropská komise nedávno vyjádřila údiv nad tím, že ji Česká republika zatím nepožádala o žádnou podporu při informování občanů o ústavní smlouvě EU, ani jí nesdělila, jak si hodlá počínat. Podle ministerstva zahraničí tak Česko nemůže učinit před tím, než vláda schválí podobu kampaně.
Dosud euroústavu schválily Litva, Maďarsko, Slovinsko a Španělsko. K jejímu přijetí je třeba, aby ji přijalo všech 25 členských států unie.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.