Internet kontroluje 70 % rodičů

8. 3. 2005 13:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Téměř tři ze čtyř rodičů pobývají v prostoru, kde se jejich dítě právě připojuje k internetu, respektive, kde je umístěné PC. Primárně jim jde o kontrolu pornografie, ale i jiný nevhodný obsah. Vyplývá to ze zjištění společnosti United Interactive (UI), jež vzešlo z první vlny sběru dat v rámci svého nového programu Czech Internet Barometer (CIB). Ten je realizován čtvrtletně s využitím on-line panelu United Interactive (United Panel).
Druhý – po nevhodném obsahu – největší zájem dohlížení rodičů nad tím, co jejich děti dělají na síti, představuje přehled o tom, s jakými osobami se dostávají do kontaktu – a to nejvíce na veřejných chatech, ale i v rámci různých diskusních skupin. Pokud jde o čas strávený dětmi na internetu v domácnostech, téměř 75 % rodičů uplatňuje časové restrikce, které vymezují dětem čas pro práci s internetem. „Překvapivé je zjištění, že rodiče monitorují své děti raději osobně, přestože existuje v současné době mnoho softwarových nástrojů, které dokáží zamezit přístup na weby s pro děti nevhodným obsahem,“ dodává k výsledkům Martin Hošek z UI.
V první vlně, jejíž sběr dat proběhl na konci února 2005, bylo dotázáno 1045 českých domácností, kde se vyskytuje alespoň jedno dítě do 18ti let a které mají domácí připojení k internetu. Dítě do 18ti let se nachází ve více než 2 z každých pěti on-line domácností v České republice, a téměř v 80% se tyto děti připojují k internetu právě z domova (vedle možnosti připojení ze školy). Pro děti v předškolním věku představuje internet hlavně zdroj zábavy, se zvyšováním věku se pak vedle on-line zábavy objevují více také témata spojená se vzděláním a školou.

-red-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.