TITULEK13: Distribuce tisku se v Británii otřásá
Distribuce časopisů čelí v současnosti ve Velké Británii ostrému nárazu poté, co ministerstvo průmyslu dospělo k závěru, že stávající systém zabraňuje soutěživosti. Tento závěr však nechává stovky časopisů a tisíce maloobchodních prodejců ve velké nejistotě. Podle vyjádření zástupců obou kategorií představuje hrozbu zejména malým vydavatelům a prodejcům a zvyšuje pravděpodobnost, že distribuci tištěných titulů a jejich prodej ovládnou hypermarkety a supermarkety.
Stávající systém dává velkoobchodníkům exkluzivní práva na distribuci pro jednotlivé oblasti Velké Británie, ti pak na oplátku musí distribuovat tituly do všech oblastí bez ohledu na vzdálenosti nebo velikosti. Ministerstvo ale dospělo k závěru, že v případě novin jsou platné distribuční dohody pravděpodobně slučitelné se zákonem o konkurenceschopnosti (Competition Act), nicméně v případě časopisů je přesvědčeno, že stávající forma distribuce by mohla v případě velkoobchodníků vést ke zpochybnění jejich distribučních exkluzivních oblastí. Proto se domnívá, že u časopisů je „absolutní ochrana území“ pravděpodobně neslučitelná se zmíněným zákonem.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?