Český rozhlas loni hospodařil se ziskem

31. 3. 2005 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český rozhlas loni hospodařil se ziskem 5,9 milionu korun; původně přitom předpokládal ztrátu 50 milionů. Úspěšné hospodaření bylo také důvodem mimořádné odměny, kterou rada Českého rozhlasu na svém pravidelném zasedání odhlasovala generálnímu řediteli Václavu Kasíkovi. Její výši však nesdělila, hlasovala o ní s vyloučením veřejnosti.
Rozhlas také splnil podmínku, kterou mu rada stanovila pro zvýšení peněz určených na letošní mzdy, a to o 20 milionů korun včetně pojištění. Český rozhlas plánuje na letošní rok rozpočet se schodkem ve výši 89,5 milionu korun. Výdaje činí 1,61 miliardy, příjmy 1,52 miliardy korun.
Předseda rady Michal Prokop řekl, že do konkurzu na generálního ředitele Českého rozhlasu se nakonec přihlásilo 17 lidí; jejich počet se tak od minulého čtvrtka nezměnil. Uzávěrka přihlášek byla stanovena na 22. březen, rada však ještě čekala, zda nějaká přihláška dorazí poštou, neboť rozhodující bylo razítko odeslání. Jména kandidátů, mezi nimiž je i současný ředitel Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu Alexandr Pícha, šéf regionální stanice ČRo Regina Richard Medek či bývalý šéf ČNTS Jan Vávra, již rada zveřejnila na internetu.
Na příští středu rada svolala mimořádné zasedání. Posoudí přihlášky uchazečů a zřejmě vyřadí ty, kteří nesplnili formální podmínky. „Nového generálního ředitele vyhlásíme do konce května,“ řekl Prokop.
Rada také schválila výroční zprávu o činnosti v roce 2004. Do čtvrtka ji musí předložit sněmovně. Rada se podle Prokopa ve zprávě nepouštěla do podrobného hodnocení činnosti současného ředitele Václava Kasíka, neboť je zároveň jedním z uchazečů ve výběrovém řízení: „Radě nepřipadlo korektní, aby vyjadřovala názory tak podrobné o jeho práci, že by se mohli ostatní uchazeči cítit znevýhodněni nebo naopak zvýhodněni.“

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.