Češi v tuzemsku málo využívají služeb cestovních kanceláří

21. 3. 2005 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi při svých toulkách po republice jen zřídka využívají služeb cestovních kanceláří a cestovních agentur. Podle výsledků průzkumu agentury CzechTourism loni služeb cestovních kanceláří a agentur působících v příjezdovém cestovním ruchu využilo jen devět procent Čechů, zbytek tvořili klienti především z Německa, Itálie, Ruska, Rakouska a Francie.
Nejžádanější službou je organizace skupinových zájezdů pro zahraniční turisty do hlavního města Prahy (65,6 procenta). V 8,2 procenta případů CK a cestovní agentury organizovaly výlety po Středočeském kraji, podobný zájem mají zahraniční turisté o Jihočeský kraj. S 6,6 procenta následuje Jihomoravský kraj a s 5,1 procenta Karlovarský kraj. K nejnavštěvovanějším místům patří tradičně Praha, dále Český Krumlov, Krkonoše a Šumava.
Služby CK a agentur jsou nejvíce využívány v květnu, červnu a září. K poklesu zájmu dochází v červenci a srpnu, což může být způsobeno příjezdem individuálních turistů, kteří pro svůj pobyt využívají vlastní kapacity, tedy stany, obytné vozy a podobně. Nejmenší zájem o služby CK a cestovních agentur je v lednu. V září a říjnu je vyšší procento příjezdů generováno u společností nabízejících skupinové cesty a kongresovou turistiku.
Výrazný podíl na celkových obratech cestovních kanceláří a agentur představuje ubytování (74 procent), následuje doprava (15 procent), průvodcovské služby s osmi a vstupy se třemi procenty.
K nejčastěji vyžadovanému ubytování patří tříhvězdičkové hotely. Přednost jim dává téměř 64 procent klientů. S velkým odstupem následují čtyřhvězdičkové (17,2 procenta) a 5,5 procenta klientů si dopřává luxusu pětihvězdičkových hotelů.
Téměř polovina klientů CK a agentur strávila v ČR tři až pět dnů, kratší pobyty jsou charakteristické pro Moravskoslezský, Ústecký a Plzeňský kraj.
K získávání nové klientely je přitom využívána především klasická forma spolupráce se subjektem zaměřeným na prodej služeb cestovního ruchu v dané zemi. Velmi malá pozornost je věnována přímému i nepřímému prodeji prostřednictvím internetu, uvedl CzechTourism.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.