Češi pečou stále rádi

22. 3. 2005 08:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi pečou doma rádi, a to nejen o svátcích. Více než dvě třetiny domácností připravují alespoň jednou týdně sladké pečivo, oblíbené je to hlavně u rodin s dětmi. Nejraději si lidé upečou ovocné koláče, záviny a bábovky. Do obchodu si nejčastěji zajdou pro koblihy, koláče nebo zákusky. Na Velikonoce se chystá péct takřka 70 procent domácností, vyplývá z průzkumu společnosti Unilever, která vyrábí tuk na pečení Hera.
„Z našeho výzkumu plyne, že domácí pečení sladkého pečiva se stále drží přibližně na stejné úrovni jako před deseti lety, i když za poslední dva roky se zvýšil nákup sladkého pečiva o desetinu,“ uvedl manažer výzkumu Unileveru Petr Hantych.
Recepty se ve velké míře předávají z generace na generaci. Doba pečení zpravidla nepřesáhne 70 minut, přičemž většina respondentů bere tuto činnost jako zábavu, i když ji současně vnímá jako určitou povinnost, zejména vůči rodině. Nejoblíbenější činností je zdobení, nejméně mají hospodyňky rády přípravu přísad a hnětení těsta. „Zvyk pečení se drží na vysoké úrovni i proto, že pro mnohé hospodyňky, zejména u rodin s nižším příjmem, je pečení ideální příležitostí, jak dát rodině maximum i přes omezený rozpočet,“ dodal Hantych.
Nejčastěji ženy pečou v rodině oblíbené sladkosti, čas od času ale sáhnou i po nových receptech. Pokud je použijí, tak se předepsaných postupů přesně drží a příliš neexperimentují. Použití předpřipravených pekařských výrobků, například různých korpusů či těst, není podle průzkumu v Česku příliš populární.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.