Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Carrefour po čtyřech letech opouští japonský trh

Redakce MAM10. 3. 2005

Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour vzdal po čtyřech letech snah své působení na japonském trhu. Firma oznámila, že všech svých osm obchodů v zemi prodá za nezveřejněnou sumu největší asijské maloobchodní společnosti Aeon Co.
Stažení druhého největšího světového maloobchodního prodejce z předního trhu v Asii dokládá problémy, které mají zahraniční řetězce při dobývaní japonského maloobchodu. Podobně těžce na japonském trhu zápasí i americký gigant Wal-Mart.
Japonští spotřebitelé jsou podle agentury Reuters nevypočitatelní a nadále chodí na časté malé nákupy namísto velkých nákupů do zásoby, které jsou rozšířené v Evropě a USA. Navíc se zde řetězce musejí vyrovnávat se slabým vývojem spotřebních výdajů.
Pozorovatelé podle agentury Reuters předpokládají, že Carrefour dostane za své japonské obchody od Aeonu asi deset miliard jenů (2,1 miliardy korun). Carrefour si stanovil cíl prodat do konce tohoto roku majetek za miliardu eur (29 miliard korun).
Carrefour dnes navíc oznámil odchod z Mexika. Svých 29 hypermarketů zde prodal domácí firmě Chedraui. Získanými penězi hodlá firma povzbudit stagnující prodeje svých hypermarketů v Evropě a snížit dluh, jehož čistá výše dosahuje 9,25 miliardy eur.
Z japonského trhu se v posledních letech stáhli dva evropští specializovaní prodejci, francouzský řetězec kosmetiky Sephora a britský distributor léčiv Boots Group. Obě firmy vstoupily do Japonska v roce 1999, odešly však o dva roky později kvůli intenzivní konkurenci a vysokým provozním nákladům.
Japonský Aeon provozuje přes 1100 prodejen a supermarketů, zejména v Japonsku. Loni se díky akvizicím vyhoupl na první místo v Asii před domácího konkurenta Ito-Yokado.

×

Zdržují digitalizaci komerční televize?

Starší článek

Češi postupně upouštějí od levných vín

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více