Carrefour po čtyřech letech opouští japonský trh

10. 3. 2005 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour vzdal po čtyřech letech snah své působení na japonském trhu. Firma oznámila, že všech svých osm obchodů v zemi prodá za nezveřejněnou sumu největší asijské maloobchodní společnosti Aeon Co.
Stažení druhého největšího světového maloobchodního prodejce z předního trhu v Asii dokládá problémy, které mají zahraniční řetězce při dobývaní japonského maloobchodu. Podobně těžce na japonském trhu zápasí i americký gigant Wal-Mart.
Japonští spotřebitelé jsou podle agentury Reuters nevypočitatelní a nadále chodí na časté malé nákupy namísto velkých nákupů do zásoby, které jsou rozšířené v Evropě a USA. Navíc se zde řetězce musejí vyrovnávat se slabým vývojem spotřebních výdajů.
Pozorovatelé podle agentury Reuters předpokládají, že Carrefour dostane za své japonské obchody od Aeonu asi deset miliard jenů (2,1 miliardy korun). Carrefour si stanovil cíl prodat do konce tohoto roku majetek za miliardu eur (29 miliard korun).
Carrefour dnes navíc oznámil odchod z Mexika. Svých 29 hypermarketů zde prodal domácí firmě Chedraui. Získanými penězi hodlá firma povzbudit stagnující prodeje svých hypermarketů v Evropě a snížit dluh, jehož čistá výše dosahuje 9,25 miliardy eur.
Z japonského trhu se v posledních letech stáhli dva evropští specializovaní prodejci, francouzský řetězec kosmetiky Sephora a britský distributor léčiv Boots Group. Obě firmy vstoupily do Japonska v roce 1999, odešly však o dva roky později kvůli intenzivní konkurenci a vysokým provozním nákladům.
Japonský Aeon provozuje přes 1100 prodejen a supermarketů, zejména v Japonsku. Loni se díky akvizicím vyhoupl na první místo v Asii před domácího konkurenta Ito-Yokado.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení