Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour vzdal po čtyřech letech snah své působení na japonském trhu. Firma oznámila, že všech svých osm obchodů v zemi prodá za nezveřejněnou sumu největší asijské maloobchodní společnosti Aeon Co.
Stažení druhého největšího světového maloobchodního prodejce z předního trhu v Asii dokládá problémy, které mají zahraniční řetězce při dobývaní japonského maloobchodu. Podobně těžce na japonském trhu zápasí i americký gigant Wal-Mart.
Japonští spotřebitelé jsou podle agentury Reuters nevypočitatelní a nadále chodí na časté malé nákupy namísto velkých nákupů do zásoby, které jsou rozšířené v Evropě a USA. Navíc se zde řetězce musejí vyrovnávat se slabým vývojem spotřebních výdajů.
Pozorovatelé podle agentury Reuters předpokládají, že Carrefour dostane za své japonské obchody od Aeonu asi deset miliard jenů (2,1 miliardy korun). Carrefour si stanovil cíl prodat do konce tohoto roku majetek za miliardu eur (29 miliard korun).
Carrefour dnes navíc oznámil odchod z Mexika. Svých 29 hypermarketů zde prodal domácí firmě Chedraui. Získanými penězi hodlá firma povzbudit stagnující prodeje svých hypermarketů v Evropě a snížit dluh, jehož čistá výše dosahuje 9,25 miliardy eur.
Z japonského trhu se v posledních letech stáhli dva evropští specializovaní prodejci, francouzský řetězec kosmetiky Sephora a britský distributor léčiv Boots Group. Obě firmy vstoupily do Japonska v roce 1999, odešly však o dva roky později kvůli intenzivní konkurenci a vysokým provozním nákladům.
Japonský Aeon provozuje přes 1100 prodejen a supermarketů, zejména v Japonsku. Loni se díky akvizicím vyhoupl na první místo v Asii před domácího konkurenta Ito-Yokado.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?