Za kinoreklamu loni firmy utratily 178 milionů korun
Kinoreklama loni přilákala téměř dvojnásobnou pozornost inzerentů než v předchozím roce. Podle údajů společnosti ARBOmedia a A-Connect loni firmy utratily za reklamu v kinech zhruba 178 milionů korun, což je o 90 procent více než v roce 2003.
V jednotlivých průmyslových odvětvích, z nichž se inzerenti rekrutují, jsou nárůsty ještě podstatně vyšší. Firmy zastupující finanční trh utratily za kinoreklamu 3,3 milionu korun, což je o 522 procent více než v roce 2003. Společnosti věnující se drogistickému zboží zaplatily za svou propagaci v kinosálech 17,1 milionu korun, tedy o 253 procent více než předloni.
Nejvíce za kinoreklamu utratily potravinářské firmy, celkem 51,2 milionu korun. Na trhu kinoreklamy tak měly třicetiprocentní podíl. Celkem 38 milionů zaplatily společnosti zabývající se vybavením domácností a kanceláří, třetí největší sumu vydaly právě firmy z oblasti drogistického zboží a parfumerie.
Z konkrétních inzerentů vydal nejvyšší částku na kinoreklamu, 17 milionů, tabákový koncert Philip Morris, a to i přesto, že od loňského roku platí další zpřísnění tabákové reklamy; to v podstatě umožňuje tabákovou reklamu pouze v místech prodeje. Výdaje společnosti Philip Morris představují desetinu ze všech výdajů na loňskou kinoreklamu. Druhé místo zaujal provozovatel sítě Oskar Český Mobil (13,6 milionu) a třetí Pražské pivovary (11,6 milionu).
Češi loni utratili za návštěvu kin 1,1 miliardy korun, což je o 22 milionů více než v roce 2003. Návštěvnost kin sice loni podle údajů Unie filmových distributorů mírně klesla z 12,139.638 lidí v roce 2003 na 12,046.139 návštěvníků, na druhou stranu se ale zvýšilo průměrné vstupné z 89,3 koruny na 91,8 koruny. Téměř 70 procenty se loni na tržbách podílela multikina.