Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Carrefour po čtyřech letech opouští japonský trh

Redakce MAM10. 3. 2005

Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour vzdal po čtyřech letech snah své působení na japonském trhu. Firma oznámila, že všech svých osm obchodů v zemi prodá za nezveřejněnou sumu největší asijské maloobchodní společnosti Aeon Co.
Stažení druhého největšího světového maloobchodního prodejce z předního trhu v Asii dokládá problémy, které mají zahraniční řetězce při dobývaní japonského maloobchodu. Podobně těžce na japonském trhu zápasí i americký gigant Wal-Mart.
Japonští spotřebitelé jsou podle agentury Reuters nevypočitatelní a nadále chodí na časté malé nákupy namísto velkých nákupů do zásoby, které jsou rozšířené v Evropě a USA. Navíc se zde řetězce musejí vyrovnávat se slabým vývojem spotřebních výdajů.
Pozorovatelé podle agentury Reuters předpokládají, že Carrefour dostane za své japonské obchody od Aeonu asi deset miliard jenů (2,1 miliardy korun). Carrefour si stanovil cíl prodat do konce tohoto roku majetek za miliardu eur (29 miliard korun).
Carrefour dnes navíc oznámil odchod z Mexika. Svých 29 hypermarketů zde prodal domácí firmě Chedraui. Získanými penězi hodlá firma povzbudit stagnující prodeje svých hypermarketů v Evropě a snížit dluh, jehož čistá výše dosahuje 9,25 miliardy eur.
Z japonského trhu se v posledních letech stáhli dva evropští specializovaní prodejci, francouzský řetězec kosmetiky Sephora a britský distributor léčiv Boots Group. Obě firmy vstoupily do Japonska v roce 1999, odešly však o dva roky později kvůli intenzivní konkurenci a vysokým provozním nákladům.
Japonský Aeon provozuje přes 1100 prodejen a supermarketů, zejména v Japonsku. Loni se díky akvizicím vyhoupl na první místo v Asii před domácího konkurenta Ito-Yokado.

×

Zdržují digitalizaci komerční televize?

Starší článek

Češi postupně upouštějí od levných vín

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více