Výstavní plocha českých veletrhů poslední dva roky stagnuje
Celková výstavní plocha českých veletržních akcí v posledních dvou letech stagnuje. Ustálila se mírně nad hranicí 900 000 metrů čtverečních. Loni se v zemi uskutečnilo 203 veletržních akcí 36 organizátorů. Uvádí to oborová analýza Společenstva organizátorů veletrhů a výstav ČR (SOVA).
Výstavní trh v Česku je podle zprávy z hlediska počtu organizátorů, ale i počtu akcí konsolidovaný. Nejvyšší tržní podíl přes 63 procent měly loni Veletrhy Brno, druhou příčku obsadila Incheba Praha s podílem asi 11,4 procenta a třetí se sedmi procenty skončilo Výstaviště České Budějovice. Zbylí hráči na trhu jsou AC Expo Praha, Exposale, M.I.P. Praha a Eurocentrum Jablonec.
Brněnská veletržní správa loni vedla i v mezinárodních akcích s 82,5 procenty trhu, zbytek připadal na ostatní organizátory. Za loňský rok přišlo do Brna více než 933 000 lidí, nad 200 000 jich hostila ještě Incheba, České Budějovice a Výstavy Litoměřice. Za mezinárodní jsou označovány akce, kde je alespoň pětina vystavovatelů nebo pronajaté plochy zahraniční, případně branami prošla čtyři procenta návštěvníků z ciziny.
Auditem podle SOVA loni prošlo 112 výstav, tedy více než polovina. Tyto akce zaujaly zhruba 695 000 metrů čtverečních plochy, což je téměř o jedno procento více než loni.
Analýzy českého výstavního trhu provádí od roku 1996 agentura Amasia Expo z pověření SOVA. Rozdělení na auditované a bez auditu začala od roku 2002. Společenstvo organizátorů veletrhů ohlásilo, že v oficiálních materiálech bude pracovat právě převážně s údaji auditovaného trhu, který nyní reprezentuje téměř 77 procent oboru výstavnictví v České republice.