Na poli prodeje nealkoholických nápojů svádějí Coca Cola a Pepsi Cola nesmiřitelné souboje, ze kterých podle prodejů zatím vychází vítězně ta první. Jednu palmu vítězství si však Pepsi v souboji se svým věčným rivalem může připsat – na konci února získala odborného „Oscara“ za nejrozšířenější product placement (umisťování produktů firem přímo do scénáře) ve filmech v roce 2004. Cenu každoročně uděluje společnost Brandchannel.com, která se profesionálně zabývá problematikou značek.
Další ocenění za dlouhodobou práci s product placementem (PP) získala počítačová firma Apple nebo Audi za nejvyhledávanější PP na internetu.
Pepsi na umisťování svých produktů do dějů filmů vynaložila podle odhadů stovky miliónů dolarů. To by však na vítězství nestačilo, důležitý je i výběr filmů. Nápoje Pepsi se objevily v každém pátém (například Vetřelec versus Predátor nebo Dodgeball) z celkového počtu 37 filmů, které se loni vyšvihly na první příčky amerického žebříčku podle tržeb v kinech.*
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).