SuperSpy jako deník 15. března

8. 3. 2005 08:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nynější týdeník SuperSpy, původně určený ženám, začne jako deník vycházet 15. března. Informovalo tom Daniel Šturm z vydavatelství Stratosféra. Po dřívějších pokusech deníků Super a Impuls se tak deník Blesk opět dočká konkurence na poli denních zpráv s bulvárními prvky, zaměřenými na společnost, a to nejen v podobě SuperSpy, ale v hlavním městě také před nedávnem pozměněného Večerníku Praha.
SuperSpy vznikl jako noviny pro ženy, deník již však bude určen pro populaci bez rozdílu pohlaví. Na čtenáře čekají podle Šturma zajímavosti z domácí a zahraniční politiky, ekonomiky, velký důraz chce vedení klást na sportovní zpravodajství. „Deník se blíží svou podobou slovenskému Novému Času a anglickému The Sun,“ uvedl Šturm.
Šéfredaktorem SuperSpy bude Luděk Staněk, který v minulosti působil například v časopise Esquire. Vydavatelství nechá v počátcích tisknout 300 000 výtisků denně a náklad upraví podle prodejnosti. Cena čtyřicetistránkového výtisku bude sedm korun.
Konkurence na poli deníků zaměřených na společnost se tak v poslední době opět zvyšuje. Nedávno přešel k podobě s bulvárními prvky Večerník Praha, nyní Blesku přibude i další rival SuperSpy. Pro deník Blesk to bude další soupeř od října 2003, kdy přestal vycházet deník Impuls, jehož poslední čísla vyšla z důvodů sporů o jméno pod názvem Inpuls.
Tento deník se na trhu udržel necelý půlrok, tedy ještě méně než zaniklý deník Super. Ten vycházel sedmkrát týdně od dubna 2001 do července 2002. Prodejnost Superu se podle údajů Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR ke konci roku 2001 přehoupla přes 200.000 výtisků denně, poté však prodaný náklad začal klesat a ke konci byla prodejnost poloviční. Naopak náklad Blesku téměř neustále roste, od zhruba 350 000 výtisků denně v roce 2001 až po více než půl milion kusů v loňském roce.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.