V obchodech propukly velikonoční nákupy
Do příchodu velikonočních svátků sice ještě zbývají tři týdny, v mnohých tuzemských obchodech však již propukly velikonoční nákupy. Obchodníci očekávají, že těsně před Velikonocemi jejich tržby zejména u cukrovinek a alkoholu vzrostou až o několik desítek procent. Velikonoce jsou totiž pro české obchody druhým nejsilnějším obdobím v roce – více lidé utrácejí pouze před vánočními svátky.
První velikonoční nákupy již hlásí například síť prodejen Delvita.
Jak řekl mluvčí řetězce Delvita Petr Uchytil, každoročně lidé před velikonočními svátky nakupují především čerstvé potraviny, cukrovinky a alkohol. “Po zkušenostech z minulého roku očekáváme (před Velikonocemi) nárůst tržeb přesahující deset procent,” uvedl Uchytil.
Velikonoční motivy zdobí také obchody Tesco. “Nabízíme vše, co je neoddělitelně spojeno s Velikonocemi. Čokoládové figurky, plyšové hračky, pomlázky, dekorační předměty, suroviny na pečení, ubrousky a ubrusy s jarní tématikou a samozřejmě tradiční velikonoční pečivo, které se objeví těsně před Velikonocemi,” řekla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Martina Čermáková.
Pozadu nezůstaly ani prodejny Albert a Hypernova. “Velikonoce u nás sice začnou až ve středu, ale již nyní nabízíme různé cukrovinky s jejich motivem. Velikonoční nabídka obsahuje jako každý rok různé cukrovinky, dekorace do domácností, svíčky či přáníčka,” uvedla Petra Režná ze společnosti Ahold Czech Republic. Dodala, že Velikonoce jsou svátkem jara, a proto v prodejnách nebude chybět ani nová kolekce jarního oblečení.
Velikonoční svátky každoročně zvyšují tržby obchodníků. “Například v oblasti cukrovinek je v období těsně před Velikonocemi nárůst asi o 50 procent,” uvedla Čermáková. Největšími hity jsou každoročně tradiční velikonoční výrobky jako vejce, pečivo, nápoje, lahůdky, maso, čokoládové figurky a pomlázky. “Roste zájem o dárkové balíčky s přidanou hodnotou a naopak klesá zájem o duté figurky a velká balení cukrovinek,” poznamenala Čermáková.
Obchodníci se před Velikonocemi snaží povzbudit poptávku různými slevami či zvýhodněnými nabídkami. “V supermarketech Albert probíhá speciální akce, kdy lidé za nákup pěti velikonočních položek na pečení obdrží jako dárek rostlinný olej zdarma,” řekla Režná. Velikonoční kampaň připravuje také řetězec Delvita. “Na zákazníky čekají desítky novinek ve formě velikonočního sortimentu i velmi dobré ceny,” uvedl Uchytil.
Zvýšený zájem zákazníků před velikonočními svátky neregistrují jen potravinářské obchody, ale také hobbymarkety. Specializované obchody i hypermarkety každoročně touto dobou nabízejí v akcích zahrádkářské potřeby, nářadí, ale i sazenice a semena rostlin. Před Velikonocemi se začínají objevovat také zvýhodněné nabídky zahradního nábytku a potřeb pro grilování.