Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V obchodech propukly velikonoční nákupy

Redakce MAM8. 3. 2005

Do příchodu velikonočních svátků sice ještě zbývají tři týdny, v mnohých tuzemských obchodech však již propukly velikonoční nákupy. Obchodníci očekávají, že těsně před Velikonocemi jejich tržby zejména u cukrovinek a alkoholu vzrostou až o několik desítek procent. Velikonoce jsou totiž pro české obchody druhým nejsilnějším obdobím v roce – více lidé utrácejí pouze před vánočními svátky.
První velikonoční nákupy již hlásí například síť prodejen Delvita.
Jak řekl mluvčí řetězce Delvita Petr Uchytil, každoročně lidé před velikonočními svátky nakupují především čerstvé potraviny, cukrovinky a alkohol. “Po zkušenostech z minulého roku očekáváme (před Velikonocemi) nárůst tržeb přesahující deset procent,” uvedl Uchytil.
Velikonoční motivy zdobí také obchody Tesco. “Nabízíme vše, co je neoddělitelně spojeno s Velikonocemi. Čokoládové figurky, plyšové hračky, pomlázky, dekorační předměty, suroviny na pečení, ubrousky a ubrusy s jarní tématikou a samozřejmě tradiční velikonoční pečivo, které se objeví těsně před Velikonocemi,” řekla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Martina Čermáková.
Pozadu nezůstaly ani prodejny Albert a Hypernova. “Velikonoce u nás sice začnou až ve středu, ale již nyní nabízíme různé cukrovinky s jejich motivem. Velikonoční nabídka obsahuje jako každý rok různé cukrovinky, dekorace do domácností, svíčky či přáníčka,” uvedla Petra Režná ze společnosti Ahold Czech Republic. Dodala, že Velikonoce jsou svátkem jara, a proto v prodejnách nebude chybět ani nová kolekce jarního oblečení.
Velikonoční svátky každoročně zvyšují tržby obchodníků. “Například v oblasti cukrovinek je v období těsně před Velikonocemi nárůst asi o 50 procent,” uvedla Čermáková. Největšími hity jsou každoročně tradiční velikonoční výrobky jako vejce, pečivo, nápoje, lahůdky, maso, čokoládové figurky a pomlázky. “Roste zájem o dárkové balíčky s přidanou hodnotou a naopak klesá zájem o duté figurky a velká balení cukrovinek,” poznamenala Čermáková.
Obchodníci se před Velikonocemi snaží povzbudit poptávku různými slevami či zvýhodněnými nabídkami. “V supermarketech Albert probíhá speciální akce, kdy lidé za nákup pěti velikonočních položek na pečení obdrží jako dárek rostlinný olej zdarma,” řekla Režná. Velikonoční kampaň připravuje také řetězec Delvita. “Na zákazníky čekají desítky novinek ve formě velikonočního sortimentu i velmi dobré ceny,” uvedl Uchytil.
Zvýšený zájem zákazníků před velikonočními svátky neregistrují jen potravinářské obchody, ale také hobbymarkety. Specializované obchody i hypermarkety každoročně touto dobou nabízejí v akcích zahrádkářské potřeby, nářadí, ale i sazenice a semena rostlin. Před Velikonocemi se začínají objevovat také zvýhodněné nabídky zahradního nábytku a potřeb pro grilování.

×

“Oscara” má Pepsi Cola

Starší článek

Mafra zřejmě koupí Óčko

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více