Průzkum: Na velikosti podniku bude záležet i v roce 2010

7. 3. 2005 10:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Téměř dvě třetiny manažerů na celém světě souhlasí s tím, že velikost organizace bude i v příštích pěti letech důležitým faktorem její konkurenceschopnosti. Podle většiny respondentů bude také přežití ve stále konkurenčnější globální ekonomice záviset spíše na způsobu fungování organizace, než na tom, v čem ve skutečnosti podniká. Uvádí to průzkum Economist Intelligence Unit, který sponzorovala softwarová společnost SAP AG.
Průzkum se uskutečnil na vzorku 4000 manažerů z komerčního i veřejného sektoru z 23 nejdůležitějších ekonomik světa. Spojování a konsolidace firem budou podle více než 60 procent dotázaných manažerů znamenat větší konkurenční hrozbu než příchod nových konkurentů z tzv. vynořujících se trhů.
Třetina dotázaných manažerů považuje za největší výzvu schopnost snadno se přizpůsobit změnám. Z průzkumu také vyplývá, že největší hrozbou pro podniky je odliv špičkových pracovníků. Odměny by měly být více svázány s výkony a konkurenční zbraní firem se stanou informační technologie.
Společnosti chtějí a potřebují lépe rozumět svým zákazníkům a nejvyššími prioritami pro ně jsou přizpůsobivost a inovace. Manažeři také očekávají, že jejich zákazníci, akcionáři i zaměstnanci budou na jimi řízené organizace vznášet stále větší a konfliktnější požadavky, uvádí průzkum.
Společnost SAP dodává hlavně podnikové informační systémy. V ČR, kde zaměstnává 183 lidí, má více než 400 zákazníků z řad podniků. Ve světě používá její systémy více než 26 000 firem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.