Z trhu může odejít další velký prodejce elektroniky

2. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na firmu ProTec Mediahall, která patří mezi desítku největších prodejců elektroniky v České republice, byl podán návrh na konkurs. Na Městský soud v Brně s ním v pondělí přišel sám spolumajitel firmy Petr Graf. Informovala o tom Mladá fronta Dnes.
Tuzemský řetězec obchodů s elektronikou podle svých internetových stránek vlastní čtyřicet prodejen a dva velkoobchody, které dodávají do desítek dalších obchodů. Všechny prodejny zůstávají zatím otevřené, čeká se na rozhodnutí soudu. Majitelé firmy zkoušejí najít i jiné řešení. „Jednáme se zahraničním investorem, nechceme po patnácti letech jen tak odejít,“ řekl HN Graf. O možném vstupu nového kapitálu budou jednat dnes.
Vlastníci ProTec se zatím k příčinám, které je dovedly až k žádosti o vyhlášení úpadku, odmítli vyjádřit. „Všechno teprve řešíme,“ říká další spolumajitel společnosti Pavel Graf.
Tuzemský trh s elektronikou prochází v posledních letech velkými změnami. Před třinácti měsíci uzavřel své české prodejny řecký řetězec Electrocity. Krátce poté, co společnost z Česka zmizela, se stala součástí světové obchodní sítě Dixons. Té také patří velké prodejny Electroworld, které do země vstoupily před třemi lety, a tím zesílily konkurenci.
„Když se podíváme na celkový počet elektroprodejen na obyvatele, tak je vyšší než v okolních zemích. Úbytek se dal předpokládat,“ říká Robert Stránský z agentury GfK. S tím souhlasí i ředitel firmy Datart Pavel Sláma. Právě jeho firma převzala největší prodejnu Electrocity v Praze a příští měsíc se chystá otevřít novou prodejnu v Brně, kde společnost ProTec provozuje tři velké obchody.

Hospodářské noviny, 2.3.2005, autor: (mič)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.