Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nejobdivovanější je General Electric

Redakce MAM1. 3. 2005

Nejobdivovanější firmou světa se loni podle žebříčku časopisu Fortune stal průmyslový koncern General Electric z USA. Sesadil tak z prvního místa jiný americký podnik Wal-Mart Stores, který podniká v maloobchodě. Vůbec poprvé se ale na seznamu objevila korejská společnost Samsung Electronics, a to na 39. místě.
Na prvních deseti místech je devět firem ze Spojených států, z prvních dvaceti firem jich je 16 amerických. Nadvládu podniků z USA dokázaly prolomit pouze japonské firmy a jedna z Německa. Z jiných zemí se na předních místech prosadila jen ropná společnost BP, která je z Británie.
Zatímco rok 2003 byl charakteristický tím, že ukončil tříletý pokles zisků a období podvodů v řízení firem, rok 2004 by podle hodnocení časopisu Fortune mohl být rokem, v němž se řada podniků dočkala oživení aktivit. Firmy zvyšovaly zisky a začaly najímat i nové zaměstnance.
V osmém ročníku ankety se na třetí místo propracoval výrobce počítačů Dell Computer, který byl v loňském hodnocení šestý. Skok o tři místa zaznamenala rovněž nejziskovější světová automobilka, japonská Toyota Motor. Ta se ocitla na pátém místě a znovu se tak stala nejlépe hodnoceným neamerickým podnikem.
Časopis upozorňuje, že vysoké zisky nejsou hlavním kritériem, které rozhoduje o tom, která z firem patří k nejobdivovanějším. Například ropná společnost ExxonMobil, která se nedávno stala nejziskovějším americkým podnikem, je v žebříčku obdivovaných na 41. příčce. Proti předchozímu roku dokonce klesla, protože v roce 2003 byla na 32. místě.
Nejobdivovanější firmy musejí mít vedle zisků také zodpovědný management, být ve svém odvětví předním hráčem, razit pokrok, ať už technologický či jiný, a celkově inovovat. Podle konzultační společnosti Hay Group, který žebříček sestavovala, všechny firmy na předních místech takové podmínky splňují. Hay Group vybírala z 10 000 ředitelů, analytiků a pracovníků v čele firem.
“Nastavují standard a na svém trhu zvyšují pomyslnou laťku,” řekl k anketě viceprezident Hay Group Mel Stark. “Abyste zůstali na vrcholu, musíte být paranoidní, vždycky musíte myslet dopředu,” podotkl šéf koncernu General Electric Jeffrey Immelt.

×

Konkurence viní Info Radio z nelegálního vysílání

Starší článek

Internet má 35 % domácností

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více