Sítě provozované společnostmi skupiny JCDecaux jsou podle obchodní a marketingové ředitelky Dany Novákové-Hofmannové dostatečně kvalitní a zásadní zásahy zde nejsou na pořadu dne.
Jak jste pokročili v racionalizaci a zkvalitnění sítí reklamních nosičů?
Máte zřejmě na mysli zejména sítě billboardů a obdobných venkovních formátů, jako big-board, back-light, kterých jsou v ČR desítky tisíc, ale spousta z nich není kvalitních. Skupina JCDecaux nabízí několik specifických a exkluzivních typů médií, kde zkvalitnění či racionalizace je pouze otázkou maximálního využití daného prostoru. Jedná se hlavně o městský mobiliář, reklamu v nebo na prostředcích MHD v Praze i v ČR a v prostorách stanic metra či o reklamu na obrazovkách v metru. Tyto sítě jsou dostatečně kvalitní a exkluzivní, proto nedochází a nebude docházet k jejich zásadním změnám.
Co říkají meziroční srovnání u realizovaných komerčních a ostatních kampaní?
Nárůst objemu v případě komerčních kampaní hodnotíme jako uspokojivý, v našem případě byl kolem 10 %. Ze sponzoringových aktivit zmíním jako nejvýznamnější akce Česká miss a Český lev. Z vlastních kampaní jsme představili sjednocující vizuál na všechny plochy skupiny a jednotný slogan „Na první pohled“.
Vnímáte pokračující pokles, popř. stagnaci investic do venkovní reklamy? Jaká jste přijali opatření k zastavení tohoto trendu?
Obecně investice do reklamy rostou. Bohužel na trhu neexistují data, která by dávala validní informaci za celý trh out-of-home v celém rozsahu všech médií a národního i lokálního reklamního trhu. Jednotlivé analýzy, které občas vycházejí, tak nemohou být přesné.
Hlavním opatřením pro zvýšení investic by bylo měření, tj. data pro plánování kampaní.
Jak komentujete dílčí výsledky pokračujících jednání o zavedení jednotného měření outdooru?
Rozhodli jsme se převzít iniciativu. JCDecaux v této oblasti intenzivně jedná a hledá řešení.
-sch-