Bertelsmann a Intel budou spolupracovat v digitálních médiích

31. 3. 2005 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Německý mediální konglomerát Bertelsmann a přední světový výrobce počítačových čipů Intel hodlají spolupracovat na rozvoji technologie pro stahování a sdílení filmů, hudebních klipů a her přes Internet. Čipy Intelu pro počítače a mobilní telefony budou hnacím motorem nové mediální platformy Bertelsmannu, uvedly firmy.
Nová platforma má využít prudce rostoucí poptávky veřejnosti po digitálním přístupu k hudbě a dalším mediálním obsahům. „Jednou z hlavních změn v elektronickém průmyslu je kombinace počítačového zařízení, komunikací a obsahu,“ řekl agentuře Reuters šéf Intelu Craig Barrett.
Spoluprací obou firem by měla vzniknout softwarová platforma GNAB. Ta umožní výrobcům a distributorům hudby, her, filmů a vyzváněcích melodií nabízet klientům legální stahování velkých mediálních souborů.
Dohodou vzniká překvapivá aliance dvou předních hráčů v oboru médií a technologií. Obě tato odvětví se v minulých letech dostávala do sporů, protože spotřebitelé používali nejmodernější zařízení ke kopírování ohromného množství filmů a písní bez plateb za autorská práva.
Nahrávací a mediální společnosti postupem doby prokázaly větší flexibilitu a některé z nich začaly využívat nových technologií ve svůj prospěch. V tom vyniká právě Bertelsmann, který se již dříve dohodl na alianci se sítí Napster, pionýrem nelegálního stahování hudby přes internet. Nyní jedná Bertelsmann s podobným servisem Grokster, aby mu rovněž pomohl s přeměnou na zákonnou aktivitu.
Intel byl až donedávna spojován výlučně s osobními počítači. Nyní však společnost začíná expandovat mimo ochabující trh PC a především proniká na pole spotřební elektroniky.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.