Po 5 měsících klesl čas věnovaný televizi

28. 2. 2005 08:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po pěti měsících klesl čas, který lidé denně věnovali sledování televize. V lednu strávili diváci před obrazovkami čtyři hodiny a osm minut denně, což je o dvě minuty méně než v prosinci. Naopak v hlavním čase mezi 19:00 a 23:00 se na televizní programy dívali hodinu a 46 minut, tedy o minutu více než o měsíc dříve. Vyplývá to z měsíční zprávy Asociace televizních organizací sestavené na základě peoplemetrového měření firmy Mediaresearch.
Pokles celodenní sledovanosti odpovídá tradičnímu celoročnímu trendu, kdy se čas strávený před televizory zvyšuje od léta do zimy a poté opět začne klesat. Loni přišel obrat ve sledovanosti v únoru, čas strávený před obrazovkami se pak stále až do července snižoval; od té doby postupně až do prosince naopak vzrůstal.
Co se týče sledovanosti v hlavním večerním čase, lidé věnovali televiznímu programu o minutu více; mezi 19:00 a 23:00 tak strávili u televizorů 44,2 procenta svého času. V lednu se přitom lidé dívali na televizi o tři minuty denně méně než ve stejném období před rokem; večerní čas před televizí se snížil o minutu.
Při srovnání měsíčního podílu celoplošných televizí na celodenní sledovanosti si polepšily oba programy ČT, naopak Nova a Prima si oproti prosinci pohoršily. ČT1 stoupl podíl na 21,5 z 20,9 procenta, ČT2 pak na 7,5 z 7,1 procenta. Nova zaznamenala pokles o tři desetiny bodu a její podíl činil 44,1 procenta. Primu sledovalo v průměru 21,4 procenta lidí před obrazovkami, což je méně o čtyři desetiny bodu než o měsíc dříve.
Co se týče podílů na sledovanosti v hlavním čase, rovněž si polepšily pouze programy České televize. ČT1 se zvýšil podíl o šest desetin bodu na 21,9 procenta, ČT2 stoupl podíl na 5,9 z 4,9 procenta. Podíl Novy klesl o šest setin a činil 47,6 procenta. Primu sledovalo 20,9 procenta diváků u televizorů, tedy o osm desetin bodu méně než v prosinci.

Podíl televizních kanálů na trhu v lednu 2005 podle ATO – Mediaresearch:
(měsíční podíl (v %) diváků starších 15 let)
ČT1, celý den 21,53, prime time 21,90
ČT2, celý den 7,48, prime time 5,88
Nova, celý den 44,13, prime time 47,58
Prima, celý den 21,43, prime time 20,85
ostatní, celý den 5,44, prime time 3,79

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.