Kampaň proti kouření pro filmaře

28. 2. 2005 09:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Do boje proti kouření na filmových plátnech vytáhl v době kolem vyhlašování letošních Oscarů losangelský zdravotní úřad. „Svět se dívá. Nekuřte ve filmech pro mládež,“ vyzývá na třech obrovských mobilních plakátech s obrázkem dětského obličeje.
Výzkum univerzity v Darmouthu ve státě New Hampshire nedávno odhadl, že více než polovina nových kuřáků přejímá svůj návyk pod vlivem filmů, jejichž postavy kouří, uvedl v tisku ředitel úřadu Jonathan Fielding.
Kampaň má podle něho přimět filmaře, aby se ke kouření mezi mládeží postavili stejně odpovědně jako k dalším široce rozšířeným zdravotním problémům. Ocenil, že filmoví tvůrci se už zaměřili na otázky kolem AIDS a rakoviny prsu, ale nechápe, proč „pokračují v podpoře kouření“.
Fielding rovněž vyzval filmový průmysl, aby snímky, v nichž se kouří, označoval za mládeži nepřístupné.
Odpovědi filmařů, producentů a distributorů na tyto požadavky zatím nejsou známy.
Podle výzkumu jedné americké protikuřácké organizace se kouří v 72 procentech všech filmů. Ve snímcích pro mládež hoří cigareta v průměru 9,8 minuty z každé hodiny, zatímco v nepřístupných filmech 16,4 minuty. Celkový průměr se ovšem proti sezoně 2002- 2003 o minutu snížil.
Los Angeles, v němž sídlí srdce amerického filmového odvětví, je známé svým nekompromisním postojem vůči kuřákům. Již řadu let ve městě platí přísné zákazy kouření ve veřejných prostorech, jako jsou restaurace, bary či nádraží. Kouřit se nesmí ani na některých otevřených plochách, například v několika městských parcích a na řadě tichomořských pláží.
Protikuřácká kampaň, která trvá už 15 let, přinesla podle kalifornských úřadů své ovoce v nižším výskytu rakoviny plic a dýchacích cest, zasloužila se o snížení procenta kuřáků mezi dospělými i mládeží a dětem vytvořila podstatně zdravější prostředí. V Kalifornii údajně nyní vyrůstá devět z deseti dětí v nekuřáckých domácnostech.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.