Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Czech Digital Group: Rada měla otevřít sítě i pro placené stanice

Redakce MAM17. 2. 2005

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) měla otevřít plánované digitální sítě i pro placené televize. Řekl to dnes předseda představenstva Czech Digital Group Leoš Pohl na diskuzi o financování digitálních stanic. Český reklamní trh je podle něj malý a plánovaných minimálně 20 volně šířených komerčních programů zřejmě neuživí.
“Podle našich předpokladů chybí asi čtyři miliardy korun, aby se uskutečnila digitalizace v takovém rozměru, jak se přislíbilo,” uvedl.
Do budoucna je s vývojem technologií podle Pohla pravděpodobné, že místo současně používaného formátu vysílání se začne používat dvakrát výkonnější. Tím se prý otevře prostor až pro 64 televizních stanic v České republice.
“Tady už pak nestačí současný způsob regulace, ale bude se muset otevřít další zdroj financování, tedy oblast placené televize,” uvedl Pohl. Czech Digital Group provozuje jednu ze tří digitálních sítí, a zároveň má “parlamentní” kabelovou televizi 24.cz.
Člen RRTV Václav Žák řekl, rada měla na paměti zkušenosti ze startu digitálních televizí v západoevropských zemích. “Zkušenosti hovoří o tom, že placené programy v digitálních sítích se na počátku digitalizace neosvědčily a některé, jako například britská ITV, zkrachovaly,” uvedl. Dokáže si však představit, že do budoucna by se placené televize i v digitálních sítích mohly objevit.
“Na otázku, jak se zaplatí digitální televize, Václav Žák řekl, že by také rád sám věděl. To je snad opravdu nejlepší odpověď, co může být,” řekla během diskuze Kateřina Fričová, bývalá šéfka Primy, která v současné době stojí v čele mediálního zastupitelství Regie Radio Music.
Připomněla, v nyní jde na televizní reklamu asi osm miliard korun. To s nástupem nových stanic nabude, nikoli však výrazně. “I v případě padesátiprocentního nárůstu je to 12 miliard. Pokud to vydělíte 24 stanicemi, zjistíte, že to tak úplně nevychází,” uvedla Fričová.
V České republice jsou do roku 2007 plánovány tři digitální sítě o 12 programech, některé z nich však budou rozděleny jako regionální. Rada nyní vyhlásila tendry na licence ve dvou z nich, jednu síť zatím rezervuje pro Českou televizi a Český rozhlas; licence by mohla udělit zhruba do půl roku. V roce 2007 by se pak měl počet multiplexů a stanic zdvojnásobit.

×

Sněmovna reprezentantů zvýšila pokutu za “neslušné” vysílání

Starší článek

Poplatky zřejmě zůstanou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více