Czech Digital Group: Rada měla otevřít sítě i pro placené stanice

17. 2. 2005 09:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) měla otevřít plánované digitální sítě i pro placené televize. Řekl to dnes předseda představenstva Czech Digital Group Leoš Pohl na diskuzi o financování digitálních stanic. Český reklamní trh je podle něj malý a plánovaných minimálně 20 volně šířených komerčních programů zřejmě neuživí.
„Podle našich předpokladů chybí asi čtyři miliardy korun, aby se uskutečnila digitalizace v takovém rozměru, jak se přislíbilo,“ uvedl.
Do budoucna je s vývojem technologií podle Pohla pravděpodobné, že místo současně používaného formátu vysílání se začne používat dvakrát výkonnější. Tím se prý otevře prostor až pro 64 televizních stanic v České republice.
„Tady už pak nestačí současný způsob regulace, ale bude se muset otevřít další zdroj financování, tedy oblast placené televize,“ uvedl Pohl. Czech Digital Group provozuje jednu ze tří digitálních sítí, a zároveň má „parlamentní“ kabelovou televizi 24.cz.
Člen RRTV Václav Žák řekl, rada měla na paměti zkušenosti ze startu digitálních televizí v západoevropských zemích. „Zkušenosti hovoří o tom, že placené programy v digitálních sítích se na počátku digitalizace neosvědčily a některé, jako například britská ITV, zkrachovaly,“ uvedl. Dokáže si však představit, že do budoucna by se placené televize i v digitálních sítích mohly objevit.
„Na otázku, jak se zaplatí digitální televize, Václav Žák řekl, že by také rád sám věděl. To je snad opravdu nejlepší odpověď, co může být,“ řekla během diskuze Kateřina Fričová, bývalá šéfka Primy, která v současné době stojí v čele mediálního zastupitelství Regie Radio Music.
Připomněla, v nyní jde na televizní reklamu asi osm miliard korun. To s nástupem nových stanic nabude, nikoli však výrazně. „I v případě padesátiprocentního nárůstu je to 12 miliard. Pokud to vydělíte 24 stanicemi, zjistíte, že to tak úplně nevychází,“ uvedla Fričová.
V České republice jsou do roku 2007 plánovány tři digitální sítě o 12 programech, některé z nich však budou rozděleny jako regionální. Rada nyní vyhlásila tendry na licence ve dvou z nich, jednu síť zatím rezervuje pro Českou televizi a Český rozhlas; licence by mohla udělit zhruba do půl roku. V roce 2007 by se pak měl počet multiplexů a stanic zdvojnásobit.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.