Mezinárodní veletrh oční optiky a oftalmologie Opta zhlédlo za tři dny trvání kolem 5000 osob, tedy o 18 procent více než před rokem. Každý šestý návštěvník přijel z ciziny. Uvádí to závěrečná zpráva Veletrhů Brno.
Letos mělo na brněnském výstavišti expozice 240 firem z 21 zemí světa, tedy o šest procent více než loni. Mírně se zvýšila také výstavní plocha na 4000 metrů čtverečních.
Na letošním 11. ročníku se prezentovali nejvýznamnější výrobci a dodavatelé brýlových obrub, slunečních brýlí, korekčních i kontaktních čoček, stejně jako nejmodernější přístrojové techniky využívané v očních optikách i oftalmologických ordinacích. Podle organizátorů veletrhu výrazně přibylo vystavovatelů ze Slovenska, Dánska, Francie či Itálie.
Návštěvníci přijeli mimo jiné z Turecka, Kypru, Kuvajtu a Islandu. Nárůst zahraniční návštěvnosti svědčí o tom, že po rozšíření Evropské unie se Opta dostala na zcela jinou úroveň, míní vedoucí manažerka veletrhu Věra Menšíková.
Poprvé se na Optě konalo pracovní setkání Komory očních optiků a optometristů Slovenska (KOOS). V budoucích letech se zde pravidelně bude konat sněm KOOS, protože počínaje ročníkem 2006 se toto slovenské profesní sdružení stane oficiálním partnerem veletrhu. Novinkou v areálu Veletrhů Brno je i společná prezentace českých středních a vysokých škol, kde se vyučují obory oční optika a optometrie.
V Česku používají brýle odhadem čtyři miliony až pět milionů lidí, z toho asi 15 procent dětí do 15 let. Každoročně se na domácím trhu prodá kolem 1,5 milionu brýlí, z toho drtivá většina z dovozu. Podle dřívějších odhadů utratí ročně Češi jen za brýle a kontaktní čočky asi tři až čtyři miliardy Kč.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).