Veletrh Opta navštívilo 5000 osob

28. 2. 2005 14:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mezinárodní veletrh oční optiky a oftalmologie Opta zhlédlo za tři dny trvání kolem 5000 osob, tedy o 18 procent více než před rokem. Každý šestý návštěvník přijel z ciziny. Uvádí to závěrečná zpráva Veletrhů Brno.
Letos mělo na brněnském výstavišti expozice 240 firem z 21 zemí světa, tedy o šest procent více než loni. Mírně se zvýšila také výstavní plocha na 4000 metrů čtverečních.
Na letošním 11. ročníku se prezentovali nejvýznamnější výrobci a dodavatelé brýlových obrub, slunečních brýlí, korekčních i kontaktních čoček, stejně jako nejmodernější přístrojové techniky využívané v očních optikách i oftalmologických ordinacích. Podle organizátorů veletrhu výrazně přibylo vystavovatelů ze Slovenska, Dánska, Francie či Itálie.
Návštěvníci přijeli mimo jiné z Turecka, Kypru, Kuvajtu a Islandu. Nárůst zahraniční návštěvnosti svědčí o tom, že po rozšíření Evropské unie se Opta dostala na zcela jinou úroveň, míní vedoucí manažerka veletrhu Věra Menšíková.
Poprvé se na Optě konalo pracovní setkání Komory očních optiků a optometristů Slovenska (KOOS). V budoucích letech se zde pravidelně bude konat sněm KOOS, protože počínaje ročníkem 2006 se toto slovenské profesní sdružení stane oficiálním partnerem veletrhu. Novinkou v areálu Veletrhů Brno je i společná prezentace českých středních a vysokých škol, kde se vyučují obory oční optika a optometrie.
V Česku používají brýle odhadem čtyři miliony až pět milionů lidí, z toho asi 15 procent dětí do 15 let. Každoročně se na domácím trhu prodá kolem 1,5 milionu brýlí, z toho drtivá většina z dovozu. Podle dřívějších odhadů utratí ročně Češi jen za brýle a kontaktní čočky asi tři až čtyři miliardy Kč.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.