Periodikum Karlovarský žurnál, jehož první číslo vyšlo loni v říjnu a po třech měsících kvůli finančním problémům přestalo vycházet, je opět distribuováno do prodejní sítě. Od společnosti Promenáda převzala vydávání žurnálu firma Macware. Žurnál měl být původně týdeník, ale v přechodném období se vrátí k původní čtrnáctidenní periodicitě, informoval šéfredaktor Pavel Chmelík.
O záchranu titulu se pokusil redakční tým. Podle Chmelíka měla situace pouze dvě řešení. „Buď zajistit dostatek financí na další pokračování, nebo od projektu soukromých regionálních novin úplně odejít. Po náročných jednáních s potencionálními partnery a vydavatelem padlo v závěru ledna rozhodnutí, že projekt bude dále pokračovat. Novým vydavatelem se stala firma Macware,“ poznamenal Chmelík.
Karlovarský žurnál nechce stát proti někomu, nebo něčemu, uvedl šéfredaktor. Objektivní kritice se ovšem vyhýbat nebude. „Pokusíme se během roku přejít na týdeník podle původních plánů. Vše je závislé pouze na financích. Uvědomujeme si, že na trhu působí dotované městské a krajské noviny. Ty ale nemohou ze své podstaty nabídnout objektivní informace a na to jsou čtenáři citliví,“ dodal Chmelík.
Karlovarský žurnál je nyní v Karlovarském kraji ve svém segmentu jedinou konkurencí monopolního vydavatele regionálního tisku, skupiny Vltava-Labe-Press. Právě ta loni v létě převzala konkurenčního vydavatele regionálních týdeníků Západočeské noviny.
Karlovarský žurnál vyšel v loňském roce poprvé v nákladu 5000 kusů. Periodikum mělo být protiváhou k tiskovinám vydávaným například krajským úřadem nebo magistrátem. Právě počínání radnice v některých materiálech žurnál ostře kritizoval. Ředitel Promenády Petr Kulhánek ale odmítl, že by za zastavením vydávání byly jiné než ekonomické důvody.
Podle něj nebyl splněn finanční plán, který by umožnil žurnál vydávat. „Kdybychom vydávání žurnálu nepřerušili, dostali bychom do ztráty a velkých problémů celé vydavatelství,“ uvedl Kulhánek.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).