Karlovarský žurnál znovu vychází

28. 2. 2005 13:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Periodikum Karlovarský žurnál, jehož první číslo vyšlo loni v říjnu a po třech měsících kvůli finančním problémům přestalo vycházet, je opět distribuováno do prodejní sítě. Od společnosti Promenáda převzala vydávání žurnálu firma Macware. Žurnál měl být původně týdeník, ale v přechodném období se vrátí k původní čtrnáctidenní periodicitě, informoval šéfredaktor Pavel Chmelík.
O záchranu titulu se pokusil redakční tým. Podle Chmelíka měla situace pouze dvě řešení. „Buď zajistit dostatek financí na další pokračování, nebo od projektu soukromých regionálních novin úplně odejít. Po náročných jednáních s potencionálními partnery a vydavatelem padlo v závěru ledna rozhodnutí, že projekt bude dále pokračovat. Novým vydavatelem se stala firma Macware,“ poznamenal Chmelík.
Karlovarský žurnál nechce stát proti někomu, nebo něčemu, uvedl šéfredaktor. Objektivní kritice se ovšem vyhýbat nebude. „Pokusíme se během roku přejít na týdeník podle původních plánů. Vše je závislé pouze na financích. Uvědomujeme si, že na trhu působí dotované městské a krajské noviny. Ty ale nemohou ze své podstaty nabídnout objektivní informace a na to jsou čtenáři citliví,“ dodal Chmelík.
Karlovarský žurnál je nyní v Karlovarském kraji ve svém segmentu jedinou konkurencí monopolního vydavatele regionálního tisku, skupiny Vltava-Labe-Press. Právě ta loni v létě převzala konkurenčního vydavatele regionálních týdeníků Západočeské noviny.
Karlovarský žurnál vyšel v loňském roce poprvé v nákladu 5000 kusů. Periodikum mělo být protiváhou k tiskovinám vydávaným například krajským úřadem nebo magistrátem. Právě počínání radnice v některých materiálech žurnál ostře kritizoval. Ředitel Promenády Petr Kulhánek ale odmítl, že by za zastavením vydávání byly jiné než ekonomické důvody.
Podle něj nebyl splněn finanční plán, který by umožnil žurnál vydávat. „Kdybychom vydávání žurnálu nepřerušili, dostali bychom do ztráty a velkých problémů celé vydavatelství,“ uvedl Kulhánek.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.