Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kampaň proti kouření pro filmaře

Redakce MAM28. 2. 2005

Do boje proti kouření na filmových plátnech vytáhl v době kolem vyhlašování letošních Oscarů losangelský zdravotní úřad. “Svět se dívá. Nekuřte ve filmech pro mládež,” vyzývá na třech obrovských mobilních plakátech s obrázkem dětského obličeje.
Výzkum univerzity v Darmouthu ve státě New Hampshire nedávno odhadl, že více než polovina nových kuřáků přejímá svůj návyk pod vlivem filmů, jejichž postavy kouří, uvedl v tisku ředitel úřadu Jonathan Fielding.
Kampaň má podle něho přimět filmaře, aby se ke kouření mezi mládeží postavili stejně odpovědně jako k dalším široce rozšířeným zdravotním problémům. Ocenil, že filmoví tvůrci se už zaměřili na otázky kolem AIDS a rakoviny prsu, ale nechápe, proč “pokračují v podpoře kouření”.
Fielding rovněž vyzval filmový průmysl, aby snímky, v nichž se kouří, označoval za mládeži nepřístupné.
Odpovědi filmařů, producentů a distributorů na tyto požadavky zatím nejsou známy.
Podle výzkumu jedné americké protikuřácké organizace se kouří v 72 procentech všech filmů. Ve snímcích pro mládež hoří cigareta v průměru 9,8 minuty z každé hodiny, zatímco v nepřístupných filmech 16,4 minuty. Celkový průměr se ovšem proti sezoně 2002- 2003 o minutu snížil.
Los Angeles, v němž sídlí srdce amerického filmového odvětví, je známé svým nekompromisním postojem vůči kuřákům. Již řadu let ve městě platí přísné zákazy kouření ve veřejných prostorech, jako jsou restaurace, bary či nádraží. Kouřit se nesmí ani na některých otevřených plochách, například v několika městských parcích a na řadě tichomořských pláží.
Protikuřácká kampaň, která trvá už 15 let, přinesla podle kalifornských úřadů své ovoce v nižším výskytu rakoviny plic a dýchacích cest, zasloužila se o snížení procenta kuřáků mezi dospělými i mládeží a dětem vytvořila podstatně zdravější prostředí. V Kalifornii údajně nyní vyrůstá devět z deseti dětí v nekuřáckých domácnostech.

×

Webové deníčky si píšou tisíce lidí

Starší článek

Tvujdum.cz bude poskytovat články pro český portál Microsoftu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více