Soutěž miss: kolos za desítky milionů korun
Soutěží miss je v České republice celá řada, od regionálních podob po kolosy za několik desítek milionů korun. Letos poprvé se přitom na televizních obrazovkách objeví hned dvě největší klání o korunku miss – první ročník projektu Michaely Maláčové Česká miss a sedmnáctý ročník soutěže Miss České republiky, která je od počátku spjatá s osobou Miloslava Zapletala.
“Dnešní rozpočet je nesrovnatelně vyšší, než byl ten před šestnácti roky. Pohybuje se v řádu desítek milionů korun,” řekl Zapletal. Celý projekt Miss ČR, včetně cen ve výši několika milionů korun, zaplatí podle něj reklamní sponzoři. “Pokud se občas hovoří o příjmech ze zastupování vítězek, jedná se pouze o desetitisícové částky, které ani nepokryjí náklady s tím spojené,” uvedl.
První ročník soutěže Česká miss pomohl Maláčové rozjet nejen zájem reklamních partnerů, ale také silný investor, majitel autobazarů AAA. Rozpočet na tuto akci je menší, než u letité Zapletalovy akce, vyplývá z vyjádření organizátorů České miss. “Ceny dosahují minimálně třetiny celkového rozpočtu. Jsou ve výši několika milionů korun,” sdělila šéfka projektu Maláčová.
Televize Nova se rozhodla odvysílat obě soutěže krásy, neboť předchozí přenosy Miss ČR byly vždy atraktivní pro diváky, kteří se řádově dali počítat v milionech, a tedy i pro inzerenty. Do loňského roku měli diváci v paměti jedinou velkou soutěž o miss, nyní o pozornost bojují dvě. Podle Zapletala to však neznamená, že by za svou vlastní propagaci v médiích zaplatili v souvislosti s novou konkurencí více.
“Hodnota mediální propagace rok od roku stoupá současně s cenami na mediálním trhu. Zatím jsme nezaznamenali zvýšení cen v souvislosti s konkurenční soutěží,” míní Zapletal. Jak ale uvedl, nelze objektivně říci, kolik na vlastní propagaci Miss ČR dá. Řada reklamních prostředků se totiž uskutečňuje na základě vzájemné výměny, takzvaných barterů.