Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

EU zakáže nekalé obchodní praktiky

Redakce MAM25. 2. 2005

V Evropské unii budou zakázány dravé obchodní praktiky – například zasílání nevyžádaného zboží či nejrůznější marketingové a reklamní triky. Evropský parlament velkou většinou schválil směrnici o nekalých obchodních praktikách, jejímž hlavním cílem je ochrana spotřebitelů.
“Důsledky přijetí nové legislativy budou mít přímý dopad na obdobné situace, k jakým došlo nedávno v Česku, kdy během povánočních slev došlo ze strany obchodních řetězců ke klamání zákazníků – spotřebitelů,” uvedla česká europoslankyně Zuzana Roithová (KDU-ČSL).
Právní úprava definuje nekalé obchodní jednání, které bude napříště zakázáno, a dává členským zemím povinnost takové jednání postihovat. Konkrétně zakazuje třeba “vábivou” reklamu, tedy jednání, kvůli němuž bylo podle tisku v ČR zahájeno správní řízení s obchodním řetězcem Carrefour, uvedla Roithová. Jde o případ, kdy je propagována sleva na zboží, které prodejce nemá v dostatečném množství na skladě.
Směrnice rovněž zakazuje pyramidové hry či nevyžádané nabídky rozesílané emaily, faxy či telefony. Firmy podle ní nebudou moci cíleně svou reklamu zaměřovat na děti, které pak mají přesvědčit rodiče o koupi inzerovaného produktu. Napříště by už také neměly být možné nejrůznější prodejní akce, na nichž se v zákaznících vzbuzuje dojem, že z ní nelze odejít bez podpisu kupní smlouvy, či nevyžádané návštěvy podomních prodejců v domácnostech.
Směrnice, která byla přijata po několika letech diskuzí, upravuje pouze vztahy mezi podnikatelem a spotřebitelem, nikoli mezi podnikateli navzájem. Ještě jí ale musí potvrdit rada ministrů, která už dala najevo, že tak učiní. Do několika měsíců by tak měla vstoupit v platnost. Poté budou mít členské státy dva a půl roku na to, aby jí včlenily do svých legislativ.
Kvůli problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích české ministerstvo průmyslu a obchodu vypracovalo novelu zákona o regulaci reklamy, která má podmínky výprodejů zpřísnit. Vláda se návrhem zabývala ve středu, ale odložila jej.

×

Mlynář: Novela má zaručit soukromým TV prostor pro digitalizaci

Starší článek

Soutěž miss: kolos za desítky milionů korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více