ZenithOptimedia a Starcom spojují nákup
Mediální agentura ZenithOptimedia bude od ledna příštího roku realizovat mediální nákup společně se sesterskou mediální agenturou Starcom MediaVest Group. Obě agentury náleží do komunikační sítě Publicis. Tento krok je v přímé souvislosti s celosvětovými aktivitami skupiny Publicis. Ta totiž již v září vytvořila management pro evropský trh s cílem posílit pozici jednotlivých mediálních agentur skupiny na trhu. Praktickým přínosem této novinky má být společné využívání skupinových nástrojů a know-how. “Klienti mohou očekávat optimalizaci služeb při zachování nezávislosti ZenithOptimedia Group a Starcom MediaVest Group,” řekl Martin Štěpánek, ředitel pražské Publicis, který dočasně řídí také ZenithOptimedia. Otazník naopak v současnosti visí nad mediálním sdružením MediaView, jež dosud tvoří agentury Médea a Starcom. Ředitel Médey Jaromír Soukup M&M řekl, že Médea smysluplnost tohoto poolu vážně zvažuje.
Ve věci možného rozšíření nákupního poolu Group MindShare Edge skupiny WPP (Mediadge:cia a MindShare) o agenturu MediaCom Praha v důsledku akvizice skupiny Grey se na českém trhu nic nemění a tento pool tak zatím stále tvoří uvedené dvě agentury. Další nákupní sdružení na českém trhu představuje Magna Global (Universal McCann, PanMedia a Initiative Media) a agentura OMD Czech spolupracuje při nákupu médií se společností MediaCom Praha.
-Martina Vojtěchovská-