Zaměstnanci odborných titulů One Media založili odbory

21. 12. 2004 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zaměstnanci odborných titulů, které dříve patřily pod vydavatelství Sanoma Magazines, založili odborovou organizaci. Zástupci nově vzniklých odborů sdělili, že se tak stalo na základě prodeje titulů Strategie, Zdravotnické noviny, Postgraduální medicína a Sestra novému vlastníkovi, společnosti One Media. Nástup nového vlastníka prý totiž provází nestandardní postup. Jeho vyjádření se ČTK nepodařilo získat.
Zástupci odborové organizace uvedli, že důvodem vzniku byl například způsob rozvázání pracovního poměru s některými zaměstnanci divize odborných titulů. Jejich osudem se chce odborová organizace také zabývat; několik z nich podle odborářů dokonce podalo na jednatele společnosti One Media trestní oznámení.
Dalším důvodem vzniku odborů je to, že kolektivní smlouva se Sanoma Magazines bude u nového majitele One Media každoročně revidována. Zástupci One Media údajně zaměstnancům oznámili, že veškeré sociálně-pracovní záležitosti v kolektivní smlouvě končí posledním dnem roku 2004.
„Věříme, že nyní nás vedení vydavatelství začne brát vážně a dokážeme najít společnou řeč při zachování rovnoprávnosti vztahů zaměstnavatele a zaměstnanců,“ uvedla předsedkyně odborů Kateřina Šulcová. Do vedení odborů byli dále zvoleni redaktoři Strategie Pavel Daniel a Pavel Šmejkal.
Dění kolem prodeje odborných periodik našlo ozvěnu i v médiích. Podle časopisu Týden například dostalo výpověď 12 z 18 zaměstnanců Zdravotnických novin, dva ze Strategie a jedna redaktorka Sestry. „Vyhrožovali mi, že mě vyhodí na paragraf 53, hrubé porušení pracovní kázně, a neseženu práci, takže jsem to podepsala,“ citoval Týden jednu z odcházejících zaměstnankyň.
Převzetí titulů novým vydavatelem provázelo i stěhování redakcí do nových kanceláří v Praze-Modřanech. Jak uvedl šéfredaktor Strategie Jan Kučmáš v dnešním editorialu posledního letošního čísla časopisu, s příchodem nového vlastníka „redakce časopisu Strategie zůstává stejná, pro vás, naše zákazníky a čtenáře, se nic nemění“. Sám Kučmáš však od února nastoupí jako manažer vztahů s veřejností společnosti Penta Finance z investiční skupiny Penta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.