Zaměstnanci odborných titulů, které dříve patřily pod vydavatelství Sanoma Magazines, založili odborovou organizaci. Zástupci nově vzniklých odborů sdělili, že se tak stalo na základě prodeje titulů Strategie, Zdravotnické noviny, Postgraduální medicína a Sestra novému vlastníkovi, společnosti One Media. Nástup nového vlastníka prý totiž provází nestandardní postup. Jeho vyjádření se ČTK nepodařilo získat.
Zástupci odborové organizace uvedli, že důvodem vzniku byl například způsob rozvázání pracovního poměru s některými zaměstnanci divize odborných titulů. Jejich osudem se chce odborová organizace také zabývat; několik z nich podle odborářů dokonce podalo na jednatele společnosti One Media trestní oznámení.
Dalším důvodem vzniku odborů je to, že kolektivní smlouva se Sanoma Magazines bude u nového majitele One Media každoročně revidována. Zástupci One Media údajně zaměstnancům oznámili, že veškeré sociálně-pracovní záležitosti v kolektivní smlouvě končí posledním dnem roku 2004.
„Věříme, že nyní nás vedení vydavatelství začne brát vážně a dokážeme najít společnou řeč při zachování rovnoprávnosti vztahů zaměstnavatele a zaměstnanců,“ uvedla předsedkyně odborů Kateřina Šulcová. Do vedení odborů byli dále zvoleni redaktoři Strategie Pavel Daniel a Pavel Šmejkal.
Dění kolem prodeje odborných periodik našlo ozvěnu i v médiích. Podle časopisu Týden například dostalo výpověď 12 z 18 zaměstnanců Zdravotnických novin, dva ze Strategie a jedna redaktorka Sestry. „Vyhrožovali mi, že mě vyhodí na paragraf 53, hrubé porušení pracovní kázně, a neseženu práci, takže jsem to podepsala,“ citoval Týden jednu z odcházejících zaměstnankyň.
Převzetí titulů novým vydavatelem provázelo i stěhování redakcí do nových kanceláří v Praze-Modřanech. Jak uvedl šéfredaktor Strategie Jan Kučmáš v dnešním editorialu posledního letošního čísla časopisu, s příchodem nového vlastníka „redakce časopisu Strategie zůstává stejná, pro vás, naše zákazníky a čtenáře, se nic nemění“. Sám Kučmáš však od února nastoupí jako manažer vztahů s veřejností společnosti Penta Finance z investiční skupiny Penta.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).