Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vláda chce, aby český film dotovaly i televize a půjčovny

Redakce MAM17. 12. 2004

Pravidelný a na státním rozpočtu nezávislý přísun peněz do české kinematografie má zajistit novela zákona, kterou schválila vláda. Návrh ministerstva kultury předpokládá, že vedle kin budou muset podporovat filmovou tvorbu i ti, kteří při podnikání využívají filmová díla – prodejny a půjčovny nosičů i provozovatelé televizního vysílání.
Ministerstvo počítá s tím, že tříprocentní sazba, vybíraná formou poplatku, by byla odpočitatelnou položkou při stanovování daňového základu. Každý ze subjektů by měl možnost získávat ze Státního fondu České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie peníze na konkrétní filmové projekty.
Argumentem pro zavedení poplatku z rozmnoženiny audiovizuálního díla je to, že významná skupina filmů se do kin nedostane, často z důvodu nízké kvality. Přesto se prodávají a půjčují. Vzniká obtížně obhajitelný stav, kdy snímky svou kvalitou schopné veřejné produkce jsou zatíženy výběrem příplatku jedné koruny ze vstupného, a jiné nikoliv, tvrdí ministerstvo. Tento rozdíl má odstranit právě nově zaváděný poplatek.
Návrh na zavedení poplatku z reklam a teleshoppingu vychází ze skutečnosti, že televizní distribuce audiovizuálních děl reprezentuje největší podíl na trhu a že filmy – a nejvíce české – patří mezi divácky nejvděčnější programy. Podle návrhu je proto odůvodněné, aby se právě toto médium podílelo na podpoře tvorby a výroby audiovizuálních děl a aby se zdroje z poplatku z vysílání reklamy a teleshoppingu soustřeďovaly ve fondu.
Tento způsob financování je podle Ministerstva kultury běžný ve většině zemí Evropské unie. “I v případě, že se návrhem novely podaří získat 280 miliónů korun ročně, zůstane Česko v úrovni této podpory pod průměrem srovnatelných zemí EU,” říká mluvčí ministerstva Kateřina Besserová.

HN, čtk, 17. 12. 2004

×

V anketě Pivního kurýra uspěl Budvar

Starší článek

Prodej tvrdého alkoholu v USA letos dosáhne rekordu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více