Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vánoční dárky budou nejčastěji pocházet z hypermarketů

Redakce MAM3. 12. 2004

Polovina lidí nakupuje vánoční dárky nejčastěji v hypermarketech. Téměř 82 procent Čechů přitom prohlašuje, že za dárky letos neutratí více než 10 000 korun. Nejštědřejší jsou Pražané, z nichž 45 procent letos desetitisícovou hranici na nákup dárků překročí. Vyplývá to z předvánočního průzkumu agentury Median.
Bohatší Vánoce proti zbytku republiky si mohou Pražané dopřát i díky vyšším platům, které v letošním prvním pololetí dosáhly 21 497 korun, a o čtvrtinu tak převyšují celorepublikový průměr.
Průzkum odhalil, že Češi se před Vánocemi většinou vyhýbají velkým obchodní centrům. Letos zde chystá dárky nakoupit jen 6,4 procenta lidí. V hypermarketech nakupuje 50,4 procenta lidí. Téměř 40 procent zákazníků dá při výběru dárků přednost menším specializovaným obchodům. Jen 1,2 procenta lidí obdaruje letos známé zbožím z tržišť.
Nákupní chování se však liší podle oblastí. Zatímco obliba hypermarketů je v celé ČR zhruba stejná, u velkých obchodních center a menších specializovaných obchodů je mezi Prahou a zbytkem země znatelný rozdíl. Obyvatelé hlavního města nejčastěji dárky nakupují v hypermarketech a v obchodních centrech. Mimo Prahu se největší oblibě těší také hypermarkety a specializované obchody. Velká obchodní centra příliš v oblibě nejsou. Na Moravě je vyhledává jen 3,1 procenta zákazníků.
Více než polovina respondentů nechce letos podle průzkumu vydat za nákup dárků více než 5000 Kč. Jen 7,8 procenta dotázaných se domnívá, že za dárky letos utratí více než 15.000 Kč. Útraty za dárky rostou s dosaženým vzděláním, klesají naopak s věkem. Starší lidé nad 60 let například nechtějí za dárky utratit více než 7500 Kč.
Názory lidí na nákup vánočních dárků zjišťovala agentura Median v polovině listopadu u 521 Čechů od 15 do 69 let.

×

Karneval s rychlejším internetem

Starší článek

Lidé si k Vánocům přejí “něco na sebe” a elektroniku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více