Vánoce nebo Silvestra stráví v ČR více turistů než loni

8. 12. 2004 07:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vánoce nebo Silvestra stráví v České republice až 280 000 zahraničních turistů. Meziročně to bude nárůst o šest až osm procent, odhadl ředitel analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek. Hotely, především pražské, jsou již nyní na silvestrovský termín zcela vyprodány. Na Vánoce ještě volná místa zbývají.
Na Vánoce se chystá do Česka asi 60 až 65 000 cizinců. Mnohem větší nápor však země zažije jako každoročně na Silvestra a Nový rok, kdy hotely očekávají až 220 000 turistů. Z nich více než polovina zamíří do Prahy. Vysokou návštěvnost metropole podporuje snadné a levné letecké spojení s mnoha evropskými městy, hlavně prostřednictvím nízkonákladových aerolinií. Těch do Prahy létá zhruba 15 a spojují ji s 30 městy v celé Evropě.
Více turistů se podle Beránka ale očekává také v Karlovarském kraji, kde mají cizinci zájem hlavně o lázeňská města. Řada zahraničních turistů, především z Německa, přijede trávit svátky do Krušných hor, Krkonoš, Jizerských hor a na Šumavu. Na Moravě lákají zahraniční hosty o svátcích hlavně Brno, Luhačovice, Beskydy a Jeseníky.
Nejvíce cizinců se jako každoročně očekává z Německa. Ze všech turistů, kteří přijedou trávit Vánoce nebo Nový rok do ČR, bude třetina Němců. Díky řadě leteckých spojů nízkonákladových dopravců bude letos v Praze více turistů z Británie a Itálie. Mezi svátečními hosty českých hotelů nebudou chybět ani Španělé, Nizozemci, Američané, Francouzi, Rakušané, Slováci či Japonci.
Obsazenost pražských hotelů na svátky a zejména na Silvestra je vysoká. Řada hotelů je již vyprodána. Například hotel Diplomat prodával poslední silvestrovské pobyty v listopadu, hotel Adria dokonce již v květnu.
Plná obsazenost hotelů je běžná na Silvestra také v některých horských střediscích. Vánoce, Silvestr a Nový rok patří do vrcholné sezony, což se projevuje také na cenách, řekl Beránek. Ty jsou v některých případech až o 60 procent vyšší než v běžných termínech. Mimo Prahu je obsazenost s výjimkou Karlových Varů a nejžádanějších horských středisek výrazně nižší. Pohybuje se kolem 40 až 50 procent, doplnil.
I v silvestrovském termínu budou na českých horách převládat domácí turisté. Těch bude podle Mag Consultingu slavit poslední den v roce na českých horách asi 300.000. Dalších asi 100 000 Čechů se chystá vyrazit mimo domov také na Vánoce, převážně však na vlastní chaty a chalupy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.